کروم در رابطه با ورود به سایت‌های بدون رمزگذاری هشدار خواهد داد

گوگل تصمیم گرفته تا از این پس بیشتر بر روی امنیت کاربران تأکید کرده و قصد دارد در نسخه 56 از مرورگر گوگل کروم خود وب‌سایت‌های بدون رمزگذاری را مشخص کند.

0

نسخه 56 گوگل کروم قرار است دی‌ماه منتشر شود و ظاهراً یک ویژگی برای شناسایی و هشدار به کاربر در آن وجود خواهد داشت که وب‌سایت‌های رمزگذاری نشده را هدف قرار خواهد داد. صفحاتی که رمزگذاری نشده باشند از این نسخه از گوگل کروم با یک پنجره کوچک در نوار آدرس با عبارت “not secure” یا “ایمن نیست” مشخص خواهند شد. به این ترتیب مرورگر می‌تواند وب‌سایت‌هایی که از پروتکل ایمن HTTPS استفاده نمی‌کنند را به نحوی جریمه کند؛ این وب‌سایت‌ها همچنین با یک مثلث ویژه قرمز نیز نشان‌دار خواهند شد.

در حال حاضر صفحات رمزگذاری نشده با یک آیکن ساده و بی‌طرف نمایش داده می‌شوند اما این روند قرار است تغییر کند. Emily Schechter عضو تیم امنیت کروم در مورد ایمن نبودن وب‌سایت‌های با پروتکل عادی HTTP می‌گوید:

وقتی شما وب‌سایتی را از طریق HTTP باز می‌کنید، فرد دیگری از همان شبکه قادر خواهد بود تا به محتویات مرور شما دسترسی پیدا کرده و پیش از این‌که صفحه را مشاهده کنید آن را برای شما تغییر دهد.

به این ترتیب پنجره‌ای از موقعیت‌ها برای سواستفاده از کاربران باز خواهد شد که بیش از آن‌چه فکرش را می‌کنید رخ می‌دهد. کروم مرتباً در حال افزودن ویژگی‌هایی برای افزایش امنیت کاربران مرورگر گوگل کروم است و در همین حال بهبودهایی مثل طراحی متریال و کاهش مصرف انرژی را نیز در آپدیت‌های اخیرش گنجانده است.

engadget

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.