هواوی تاکنون بیش از ۶ میلیون دستگاه P9 فروخته است

بنا به گزارش‌ها، هوآوی از زمان عرضه گوشی هوشمند پرچم‌دارش P9 از 4 ماه پیش تا الآن، 6 میلیون دستگاه از آن را فروخته است. در ابتدای تابستان و تنها 4 هفته بعد از معرفی، هوآوی از دو گوشی P9 و P9 Plus 2.6 میلیون دستگاه فروخته بود. پس فروش 6 میلیون دستگاه P9 تا الآن، خبر خوبی محسوب می‌شود.

0

P9 پرچم‌دار اصلی هوآوی برای سال 2016 میلادی است. این گوشی که از فلز ساخته‌شده، صفحه‌نمایش 5.2 اینچی با رزولوشن 1080p و IPS LCD دارد. قدرت خود را از چیپست HiSilicon Kirin 955 تأمین می‌کند. این چیپست دارای پردازنده مدرن 64 بیتی با معماری big.LITTLE است. قسمت ضعیف‌تر آن پردازنده‌های ARM Cortex-A53 هستند که در 1.8 گیگاهرتز کلاک شده‌اند و قسمت قوی‌تر آن پردازنده‌های ARM-CortexA72s هستند که در 2.5 گیگاهرتز کلاک شده‌اند. مدل 32 گیگابایتی این گوشی از 3 گیگابایت حافظه رم و مدل 64 گیگابایتی آن از 4 گیگابایت رم استفاده می‌کند. هردو مدل به پردازنده گرافیکی ARM Mali-T880 MP4 مجهز شده‌اند.

این گوشی با باتری 3000 میلی‌آمپری باقابلیت شارژ سریع و پورت یواس‌بی Type-C عرضه می‌شود. در بخش اتصالات دارای بلوتوث 4.2، LTE و وای‌فای با سرعت بالا است. هوآوی 3 دوربین برای P9 در نظر گرفته است: یک دوربین 8 مگاپیکسلی در جلوی گوشی و دو دوربین 12 مگاپیکسلی در پشت دستگاه. دوربین‌های پشتی در همکاری با کمپانی آلمانی Leica ساخته‌شده‌اند. یکی از دوربین‌های 12 مگاپیکسلی پشت گوشی، دوربین معمولی است و دیگری فاقد فیلتر رنگ Bayer در دوربین‌های رنگی بوده و عکس‌های مونوکروم می‌گیرد. به این معنی که دوربین مونوکروم، می‌تواند تا 3 برابر بیشتر از دوربین رنگی نور را دریافت کند و به زبان ساده می‌توان به کمک آن در شب و نور کم، عکس‌های فوق‌العاده‌ای گرفت. نرم‌افزار هوآوی از این دو دوربین برای ایجاد افکت بوکه استفاده می‌کند. پردازنده قدرتمند این گوشی می‌تواند این افکت را به‌صورت بلادرنگ نشان داده و سرعت فوکوس دوربین را افزایش دهد.

با توجه به تکنولوژی خلاقانه دوربین هوآوی، اصلاً جای تعجب ندارد که چگونه به گفته خود شرکت، کاربران به افکت‌های حرفه‌ای عکاسی این گوشی مثل عکس‌های هنری سیاه‌وسفیدش، علاقه زیادی دارند. قسمت‌های دیگر این دستگاه نیز شگفت‌انگیز بوده و نشان می‌دهند که چگونه هوآوی می‌تواند به کمک قطعات داخلی، گوشی‌های هوشمند قدرتمندی تولید کند که می‌توانند با بزرگان این صنعت به رقابت بپردازند. بررسی کامل و جامع هواوی پی 9 به همراه بررسی ویدئویی را نیز می‌توانید از اینجا ببینید.

androidheadlines

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.