ال‌جی در زمینه روباتیک سرمایه‌گذاری می‌کند

ال‌جی درزمینهٔ فعالیت‌های روباتیک و لوازم‌خانگی هوشمند فعالیت‌هایی داشته است، اما تا به امروز موارد استفاده این محصولات محدود بود. با اعلامیه جدید این شرکت، شرایط عوض خواهد شد.

0

این غول تکنولوژی به‌تازگی بخش زیادی از منابع خود را در ربات‌ها سرمایه‌گذاری کرده است تا بتواند به توسعه هوش مصنوعی بپردازد، از آن در محصولات خود استفاده کند و ماشین‌های هوشمندی تولید کند که کارهای روزمره انسان‌ها را انجام دهند. مدیر بخش تجارت لوازم‌خانگی آقای Jo Seung-jin می‌گوید:

ما با سرمایه‌گذاری بر خانه‌های هوشمند، ربات‌ها و اجزای ضروری و مهم، برای آینده آماده می‌شویم. ما قابلیت‌های تجارت لوازم‌خانگی را تقویت خواهیم کرد.

فعلاً معلوم نیست که چه زمان نتیجه این سرمایه‌گذاری را در مغازه‌ها و فروشگاه‌های لوازم‌خانگی ببینیم، اما ال‌جی برنامه‌هایی برای محصولاتی که با سیستم‌های تهویه و ماشین لباس‌شویی کار می‌کنند در سر دارد. موضوع پژوهش دیگر این شرکت، ترکیب هوش مصنوعی با ماشین‌های بدون نیاز به راننده است. با اینکه جزئیات برنامه‌های این‌چنین معلوم نیست سرمایه‌گذاری پیش رو، به تغییر رویه ال‌جی در برخورد با رباتیک اشاره می‌کند. تا الآن این شرکت با محصولاتی که موارد استفاده اندک داشتند کارکرده بود، اما تغییر جدید به این معنی است که صنعت رباتیک به مرکز اصلی توجه ال‌جی بدل خواهد شد. واضح‌تر اینکه در آینده‌ای نه‌چندان دور، داشتن یک ربات در منزل برای مردم عادی خواهد بود. در حال حاضر ال‌جی مبلغ دقیقی را که می‌خواهد بر رباتیک سرمایه‌گذاری کند، اعلام نکرده است.

همین چند ماه پیش بود که ال‌جی برنامه خود را برای تولید ربات‌های اتوماتیک برای راهنمایی افراد که از فناوری  یادگیری عمیق استفاده می‌کنند، اعلام کرد. همچنین قرار است این شرکت با کمپانی فولکس‌واگن برای ساخت پلتفرمی که به رانندگان اجازه کنترل سرویس‌های خانه هوشمندشان را از داخل ماشین می‌دهد، شریک شود. کشورهای زیادی بر رباتیک سرمایه‌گذاری می‌کنند تا بیش‌ازپیش فعالیت‌های روزمره را بر عهده ماشین‌های اتوماتیک قرار دهند. علت آن از ایجاد صنعت جدید تا دست‌وپنجه نرم کردن با مشکلات اقتصادی و اجتماعی نظیر بالا رفتن سن جمعیت یا کاهش نرخ تولد متغیر است. تنها زمان مشخص می‌کند که آیا ال‌جی می‌تواند به یکی از پیشروها در این صنعت بدل شود یا خیر.

androidheadlines

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.