فراخوان گلکسی نوت 7 برای سامسونگ یک میلیارد دلار هزینه خواهد داشت

همان‌طور که می‌دانید سامسونگ به دلیل مشکلات احتمالی در باتری گلکسی نوت 7 و انفجار این گوشی فراخوان بازگشت این گوشی را داده و حالا باید تمامی گوشی‌های فروخته شده را تعویض کند.

0

طبق تخمین‌های بلومبرگ تعویض 2.5 میلیون دستگاه نوت 7 که در مدت دو هفته فروخته شده برای سامسونگ یک میلیارد دلار هزینه خواهد داشت. به گفته سامسونگ از هر 24 دستگاه احتمالاً یکی از آن‌ها از باتری معیوب استفاده می‌کند که خطر انفجار آن در هنگام شارژ وجود خواهد داشت. البته شاید در نگاه اول یک میلیارد دلار هزینه‌ای کمرشکن به نظر برسد اما خوب است بدانید این مبلغ در واقع کمتر از 5 درصد درآمد خالص 20.6 میلیارد دلاری سامسونگ در سال 2016 محسوب می‌شود. همچنین مقداری از این مبلغ را احتمالاً شرکت Samsung SDI که تولیدکننده 70 درصد از باتری‌های سامسونگ الکترونیکس می‌شود تقبل خواهد کرد و گفته می‌شود سامسونگ دیگر باتری‌های این شرکت را خریداری نخواهد کرد.

هزینه فراخوانی گلکسی نوت 7 البته شاید برای سامسونگ کمرشکن نباشد اما اگر به خاطر داشته باشید سامسونگ این گوشی را امسال کمی زودتر معرفی و عرضه کرد تا رونمایی و فروش آیفون 7 تأثیری بر روی آن نداشته باشد و بتواند از این طریق گوشی‌های بیشتری را به فروش برساند. به این ترتیب و با تأخیر ایجاد شده در عرضه اپل هم فرصت این را خواهد داشت تا در 17 شهریورماه و با رونمایی از گوشی‌های آیفون 7 و آیفون 7 پلاس نگاه‌ها را به سوی خود بازگرداند.

کارشناس تحلیل‌گر سنگاپوری IDM «برایان ما» اعتقاد دارد سود و درآمد سامسونگ در این سه‌ماهه ضربه خواهد خورد اما احتمالاً در درازمدت مشکل به وجود آمده تأثیر چندانی نخواهد گذاشت.

phonearena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.