آخرین اطلاعات از آیفون 7: رنگ مشکی براق، دوربین دوگانه، مقاوم دربرابر آب و پردازنده A10

Ming-chi Kuo که برای سال‌ها جزئیات سخت‌افزاری دستگاه‌های آیفون را پیش‌بینی کرده است، بار دیگر این اطلاعات را برای آیفون جدید قبل از عرضه دستگاه توسط اپل، فاش کرد.

0

هیچ‌کدام از ویژگی‌ها و جزئیات آیفون 7 به‌تنهایی شگفت‌انگیز نیستند و تنها زمانی که در کنار هم قرار بگیرند، می‌توانیم ایده‌ای از دستگاهی که اپل قصد عرضه آن را دارد به دست بیاوریم. توسط وب‌سایت‌های متعددی نظیر AppleInsider، MacRumors و 9to5Mac به جزئیات جدید Kuo اشاره‌شده و به نظر می‌رسد که آن‌ها را صادقانه بیان کرده باشد.

به‌این‌ترتیب، باید در مراسم چهارشنبه انتظار وقایع زیر را داشته باشیم:

آیفون در 5 رنگ عرضه می‌شود. این دستگاه همچنان در رنگ‌های طلایی، رز گلد و نقره‌ای موجود خواهد بود، اما رنگ خاکستری با مشکی تیره جایگزین می‌شود و رنگی با عنوان Piano Black که مشکی براق است نیز به این مجموعه اضافه خواهد شد. به گفته Kuo ممکن است آیفون با رنگ مشکی براق با تعداد پایین و تنها برای دستگاه‌هایی با حافظه داخلی زیاد تعداد عرضه شود.

مدل پایه آیفون 7 با 32 گیگابایت حافظه داخلی به فروش می‌رسد و بعد با حافظه‌های داخلی 128 و 256 گیگابایت هم موجود خواهد بود.

آیفون 7 پلاس برای کمک به بهبود سیستم دوربین لنز دوگانه از 3 گیگابایت رم بهره می‌برد و آیفون 7 کوچک‌تر، همچنان دارای 2 گیگابایت حافظه رم خواهد بود.

سیستم لنز دوگانه این دستگاه از یک دوربین با زاویه گستره و یک دوربین تله فوتو تشکیل می‌شود که هر دو حسگرهای 12 مگاپیکسلی دارند. گفته‌شده که این ترکیب به کاربر قابلیتی شبیه به زوم اپتیکال و توانایی دوربین برای درک و دریافت میدان نوری را ارائه می‌دهد. احتمالاً کاربرد نهایی کاری شبیه به تنظیم فوکوس عکس بعد از ثبت آن که توسط شرکت Lytro انجام شد، است.

خود گوشی از استاندارد ضد آب IPX7 در حد اپل واچ بهره می‌برد، البته معلوم نیست که اپل از آن در تبلیغات هم استفاده کند. شایعه خداحافظی اپل با دکمه فیزیکی Home در پایین گوشی هم می‌تواند در راستای تائید این مورد باشد.

خبری از جک هدفون نخواهد بود. به گفته Kuo، اپل هدفون‌های EarPod را به همراه رابط Lightening و مبدل Lightening به جک هدفون 3.5 میلی‌متری، در جعبه گوشی قرار خواهد داد. حالا اپل با فضای خالی به وجود آمده از نبود جک چه می‌کند؟ این فضا توسط حسگر جدیدی که به بهبود کارایی 3D Touch کمک می‌کند، اشغال خواهد شد.

پردازنده جدید A10 اپل در 2.4 یا 2.45 گیگاهرتز کلاک می‌شود و نسبت به پردازنده 1.85 گیگاهرتزی پردازنده A9، رشد چشمگیری داشته است. البته ممکن است به علت کاهش مصرف باتری، سرعت نهایی آن اندکی کاهش پیدا کند. این پردازنده توسط شرکت TSMC تولید خواهد شد.

گاموت رنگ یا محدوده رنگی این دستگاه شبیه به محدوده رنگی آی‌پد پروی 9.7 اینچی خواهد بود که برای دیدن عکس‌های گرفته‌شده دوربین جدید آیفون 7، فوق‌العاده خواهد بود. مشخص نیست که آیفون 7 هم از تکنولوژی True Tone به‌کاررفته در آی‌پد پرو بهره ببرد یا خیر. این تکنولوژی دمای رنگ صفحه‌نمایش را با توجه به نور محیطی که کاربر در آن قرار دارد، تنظیم می‌کند.

حالا که صحبت از True Tone شده، دوربین این دستگاه دارای چهار فلش LED خواهد بود. دو فلش با نور گرم و دو فلش با نور سرد.

زمانی که گوشی در حالت افقی نگه‌داشته شود، رسیور هدفون‌ها نیز به‌عنوان اسپیکر عمل کرده و به کمک اسپیکر عادی گوشی، صدای استریو برای کاربر فراهم می‌کنند.

حسگر نزدیکی گوشی از تکنولوژی لیزری استفاده خواهد کرد.

این گوشی در بازارهای ژاپنی با NFC فلیکا عرضه می‌شود.

این لیست کاملی از قابلیت‌های پیش‌بینی‌شده توسط Ming-chi Kuo بود. خبر خوب اینکه برای اطمینان از صحت آن‌ها تنها باید تا روز چهارشنبه صبر کنیم.

theverge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.