فراخوانی گلکسی نوت 7 سامسونگ به دلیل خطر احتمالی انفجار باتری!

اخیراً در خبرها چند مورد انفجار باتری گلکسی نوت 7 در هنگام شارژ دیده شده و همین عامل باعث شده تا سامسونگ پرچم‌دار خود را از سراسر جهان فراخوانی کند.

1

با این‌که زمان زیادی از عرضه رسمی گلکسی نوت 7 در اکثر کشورهای جهان نمی‌گذرد سامسونگ موفق شده تاکنون 24 میلیون دستگاه از این گوشی محبوب را به فروش برساند. اما ظاهراً مشکلات باتری این پرچم‌دار جدی بوده و به گفته خود سامسونگ تاکنون 35 مورد مشکلات مختلف مربوط به آن به این شرکت گزارش شده است.

ابتدا آژانس خبری کره‌ای Yonhap شایعات مربوط به فراخوانی گلکسی نوت 7 را مطرح کرد و حالا وال استریت ژورنال نیز از توقف فروش گلکسی نوت 7 در کره جنوبی خبر داده است. به گزارش Yonhap سامسونگ در حال مذاکره با اپراتور ورایزن برای فرآیند فراخوانی گلکسی نوت 7 است.

Galaxy-Note-7-explosion

البته گفته می‌شود اکثر دستگاه‌های گلکسی نوت 7 که فروخته شده‌اند بدون هیچ مشکلی هستند و به ادعای سامسونگ تنها 0.1 درصد از این گوشی‌ها دارای مشکل باتری هستند. به این ترتیب با یک حساب سرانگشتی می‌توان گفت از هر هزار گلکسی نوت 7 فروخته شده یکی احتمالاً دارای مشکل بوده و حداقل 24 هزار دستگاه گلکسی نوت 7 معیوب عرضه شده است. سامسونگ می‌گوید این مشکل تنها با تعویض باتری حل خواهد شد اما این شرکت برای راحتی مشتریان گلکسی نوت 7 آن‌ها را به رایگان تعویض می‌کند.

این مشکل درست وقتی فراگیر شده که سامسونگ فروش فوق‌العاده‌ای را با گلکسی اس 7 و اس 7 اج پشت سر گذاشته و آماده بود تا بار دیگر به اوج درآمد خود بازگردد. با این وجود مشخص نیست آیا این مشکل روی فروش گلکسی نوت 7 تأثیر خواهد گذاشت یا خیر اما قطعاً اعتبار سامسونگ را مخدوش خواهد کرد. خوشبختانه این شرکت تصمیم درست را گرفته و گوشی‌های فروخته شده را به رایگان تعویض خواهد کرد.

اما اگر یک گلکسی نوت 7 خریده باشید چطور؟ اگر گلکسی نوت 7 را پیش‌خرید کرده‌اید احتمالاً سامسونگ تا زمان عرضه مدل‌های بدون عیب را برای شما خواهد فرستاد اما اگر یک گلکسی نوت 7 بدون ضمانت خریداری کرده باشید باید امیدوار باشید نمایندگی‌ها بسته به دستورالعمل دریافتی گوشی را برای شما تعویض کرده و یا باتری را با دریافت مبلغی عوض کنند.

TheVerge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. Mehdi.shahpari می‌گوید

    این خبر به طرز عجیبی کمر سامسونگ را میشکند مخصوصا که اپل داره پرچمدار جدیدشا معرفی میکنه