گوگل سرانجام قابلیت جستجوی آفلاین درون اپ‌ها را معرفی کرد

گوگل برای سال‌ها وعده داده که به کاربران امکان جست‌وجو در میان اطلاعاتی که در اپلیکیشن‌های آن‌ها وجود دارد را بدهد، اما هیچ‌گاه نتوانسته بود این وعده را عملی کند. به نظر می‌رسد که حالا به کمک گزینه جدیدی به نام In Apps در برنامه جست‌وجوی گوگل، بتوان محتوای برنامه‌ها را هم برای یافتن گمشده خود گشت.

0

به نظر می‌رسد که این کار به کمک قابلیت Deep link گوگل به محتوای هر برنامه ممکن شده است و این بار محتوای گسترده و عمیق‌تری را پوشش می‌دهد. این نحو از جست‌وجو، In Apps یا جست‌وجوی درون برنامه‌ای نامیده می‌شود و به گفته گوگل می‌توان به کمک اپلیکیشن Google در گوشی اندرویدی به دنبال محتوای خاصی که درون برنامه‌ها قرارگرفته گشت. واضح‌تر اینکه می‌توانید از اپلیکیشن جست‌وجوی گوگل برای پیدا کردن اطلاعات تماس افراد درون مخاطبین ذخیره‌شده، پیغام‌ها در انواع پیام‌رسان‌ها نظیر برنامه Hangouts یا جیمیل، موسیقی خاصی در Spotify یا Google Play Music، ویدئوهای Youtube یا حتی یادداشت‌های ذخیره‌شده در Evernote یا Google Keep بگردید.

متأسفانه برخی از برنامه‌ها به‌سرعت اجازه جست‌وجوی درون برنامه‌ای را به اپلیکیشن Google نمی‌دهند. به گفته این کمپانی برنامه‌هایی نظیر Facebook Messenger، LinkedIn، Evernote، Glide، Todoist و Google Keep در ماه‌های آینده از این قابلیت پشتیبانی خواهند کرد. پس فعلاً معلوم نیست که چه برنامه‌هایی به‌غیراز Gmail، Youtube، Spotify و Google Calender از آغاز توسط جست‌وجوی گوگل پشتیبانی بشوند.

جالب اینکه گوشی LG V20 اولین گوشی خواهد بود که تب اختصاصی برای جست‌وجوی درون برنامه‌ای را در اپلیکیشن Google دارد؛ درست شبیه به این نکته که V20 اولین گوشی‌ای خواهد بود که با اندروید 7.0 نوقا عرضه می‌شود و نه یک دستگاه نکسوس. البته چون V20 اولین گوشی با این نسخه از سیستم‌عامل اندروید است دلیل نمی‌شود که دستگاه‌های نکسوس یا سایر گوشی‌ها بعد از گذشت مدت‌زمانی آپدیت را دریافت نکنند.

phonearena

 

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.