خداحافظ نکسوس! گوشی‌های امسال گوگل با نام دیگری عرضه خواهند شد

بر اساس جدیدترین گزارش منتشر شده از سوی وب‌سایت اندروید سنترال، اگرچه شش نسل گذشته گوشی‌های گوگلی تحت خانواده نکسوس راهی بازار شده اند، با این حال این احتمال وجود دارد که امسال  اهالی مانتین ویو برند نکسوس را بازنشست کرده و گوشی‌های جدید خود را تحت سری تازه‌ای معرفی نمایند.

0

همان‌طور که در جریان هستید، گوگل تقریباً از شش پیش حداقل یک گوشی جدید را با مشارکت شرکت‌های سخت‌افزاری اندرویدی خود تحت برند نکسوس راهی بازار کرده است. اگرچه محصولات نکسوسی به دلیل قیمت مقرون‌به‌صرفه و پشتیبانی فوق‌العاده اهالی مانتین ویو از آن‌ها در انتشار به‌روزرسانی‌های جدید در بازار از محبوبیت خاصی بهره می‌برند، با این حال این احتمال وجود دارد که لااقل گوشی ساخت اچ‌تی‌سی نکسوسی امسال، تحت برند دیگری معرفی شود.

در صورت عملیاتی شدن این ایده، شاهد آن هستیم که برند نکسوس که اولین بار در سال 2009 با گوشی ساخت اچ‌تی‌سی به همگان معرفی گردید و آخرین بار شاهد استفاده از این نام در گوشی‌های P6 و X5 در سال 2015 بودیم، سرانجام بازنشسته خواهد شد. بر این اساس شنیده می‌شود که گوشی‌های گوگلی امسال سرانجام با حک شدن نام “Google” بر روی قاب  جلویی آن‌ها به بازار عرضه خواهند شد و خبری از لوگوی اچ‌تی‌سی یا نکسوس بر روی آن‌ها نیست.

جدای از مطالب فوق که هنوز توسط هیچ منبع موثقی تائید یا رد نشده است تا این لحظه می‌دانیم که گوشی‌های گوگلی امسال به رابط کاربری کامل‌تری نسبت به اندروید خام و نرم‌افزارهای کاربردی بیشتری مجهز خواهند شد که گوگل کار توسعه آن را از سال پیش آغاز کرده و شاید همین موضوع پیش اقدامی در جهت متمایز کردن گوشی‌های ساخت این شرکت با سایر گوشی‌های اندرویدی موجود در بازار باشد که در نتیجه به خداحافظی با برند نکسوس خواهد انجامید.

ناگفته نماند تاکنون به طور دقیق مشخص نشده است که سرانجام برند نکسوس چه خواهد شد و آیا این احتمال وجود دارد که در آینده نیز گوگل از این برند برای عرضه گوشی‌های میان رده‌ای استفاده خواهد کرد یا نه. البته این اقدام گوگل آن‌چنان هم غیر منتظره نبوده است، زیرا مدیرعامل این شرکت سوندار پیچای، در کنفرانس کد امسال سخنانی پیرامون بازنگری کلی در طراحی ظاهری و قابلیت‌های برند نکسوس به میان آورده بود.

در پایان لازم به ذکر است به واسطه کدهای استخراج شده از نسخه جدید پلتفرم اندروید ور و به در کنار آن گزارش جدید AP، به نظر می‌رسد گوگل در نظر دارد تا پایان سال جاری در کنار دو گوشی جدید مذکور، حداقل دو ساعت هوشمند را هم با برند “گوگل” به بازار عرضه کند. در هر حال اگر این شایعات در نهایت به حقیقت بپیوندند، شاهد تغییر استراتژی اساسی گوگل طی یک دهه اخیر در رابطه با گوشی‌های هوشمند و تبدیل شدن به یک شرکت تولیدکننده سخت‌افزار خواهیم بود.

androidcentral

 

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.