بلژیکی‌ها به جای پوکمون، کتاب شکار می‌کنند

محبوبیت بازی پوکمون‌گو باعث شده تا شاهد تقلید‌های جالبی از این بازی باشیم. نروژی‌ها هم خلاقیت‌ به خرج‌ دادند و با الهام از پوکمون‌گو،‌ بازی جالبی ساخته‌اند که در آن به جای پوکمون، گیمر باید کتاب شکار کند.

0

حتی اگر از طرفداران بازی‌های موبایل هم نباشید، احتمال زیادی دارد که نام پوکمون‌گو به گوش شما خورده باشد. این بازی که حدود یک ماه از انتشار رسمی آن می‌گذرد توانست مفهوم‌های جدیدی را برای صنعت بازی‌های موبایل تعریف کرده و میلیون‌ها کاربر را جذب خود کند.

همان‌گونه که حتما به خوبی می‌دانید موفقیت و شهرت، همیشه حواشی زیادی دارند، پوکمون‌گو هم در عمر کوتاه خود حاشیه‌های زیادی را ایجاد کرده است و شاهد تقلید‌های مختلفی از این بازی بوده‌ایم. باخبر شدیم مدرسه‌ای در بلژیک خلاقیت به خرج داده و با الهام از پوکمون‌گو، بازی ساخته که بر اساس آن گیمر باید کتاب‌ها را درنقاط مختلف شهر پیدا کند.

پوکمون‌گو از فناوری واقعیت افزوده استفاده می‌کند و کاربر قادر است پوکمون‌ها را از طریق دریچه دوربین خود مشاهده و شکار کند. جالب اینجاست که در این بازی بلژیکی عملا خبری از فناوری‌ جدید واقعیت افزوده نیست و این بازی از طریق یک گروه ایجاد شده در فیس‌بوک انجام می‌شود. به این ترتیب در این گروه کاربران به صورت کاملا واقعی کتاب‌های خود را در مکان‌های مختلفی از شهر و محل سکونت خود مخفی کرده و عکس محل اختفا را به همراه جزئیاتی برای راهنمایی بازیکن‌ها در گروهی با نام Chasseurs de livres در فیس‌بوک منتشر می‌کنند. پس از اینکه کاربر کتاب مورد نظر را خواند، آنرا مجدد در فضای بیرون مخفی کرده تا سایر کاربران به دنبال آن بگردند.

گِریگوری، ابداع کننده این بازی در مصاحبه‌ای با رویترز گفت که کودکان وی از طرفداران سرسخت پوکمون‌گو هستند، به این ترتیب این ایده زمانی که در حال مرتب کردن کتابخانه شخصی‌اش بوده به ذهن وی خطور می‌کند که کتاب‌های غیر ضروری خود را در نقاط مختلف شهر قرار دهد و آدرس آنرا در فیس‌بوک منتشر کند تا سایر کاربران آنها را پیدا کنند. شاید باور نکنید اما در عرض چند هفته، این گروهِ شکارچی‌های کتاب بیشتر از ۴۰ هزار عضو گرفته است.

کتاب‌هایی که در سطح شهر پنهان شده‌اند در بسته‌های پلاستیکی قرار گرفته‌اند تا در معرض باران خراب نشوند. همان‌‌گونه که اشاره شد در حال حاضر این بازی تنها از طریق ایجاد گروه در فیس‌بوک پیگیری می‌شود؛ اما گریگوری با توجه به استقبال از ایده یافتن کتاب، قصد دارد اپلیکیشن به‌خصوصی را برای این بازی ایجاد کند.

reuters.com

 

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.