گوگل دکمه‌های نرم‌افزاری مرور اندروید را قابل شخصی‌سازی می‌کند

قسمت‌های مختلفی از سیستم‌عامل اندروید توسط کاربر قابل شخصی‌سازی است، اما دکمه‌های نرم‌افزاری مرور اندروید تاکنون در نسخه‌های مختلف اندروید ثابت مانده‌اند و کاربر اجازه شخصی‌سازی این دکمه‌ها را نداشت؛ اما از قرار معلوم گوگل دکمه‌‌های نرم‌افزار مرور اندروید را هم قابل شخصی سازی می‌کند.

0

گوگل همیشه سعی کرده است تا دست کاربران را برای شخصی‌سازی قسمت‌های مختلف سیستم‌عامل اندروید باز بگذارد، این امر باعث شده تا لانچرهای مختلفی را در اندروید شاهد باشیم که به این سیستم‌عامل رنگ و لعاب تازه‌ای می‌بخشند. در این بین شرکت‌های بزرگ تولید کننده گوشی هوشمند هم از امکان شخصی‌سازی که در اندروید وجود دارد کمال استفاده را می‌برند و رابط‌های کاربری شخصی‌سازی شده‌ای را برای گوشی‌های ساخت دست خود منتشر می‌کنند.

در این بین، نام ال‌جی در خصوص شخصی‌سازی اندروید بیشتر به چشم می‌خورد، کاربران گوشی‌های هوشمند ال‌جی آزادی عمل کاملی رابرای اعمال تغییرات سلیقه‌ای دارند. این امر به اندازه‌ای است که کاربر به راحتی می‌تواند حتی محل قرار گرفتن دکمه‌های Back، Home و اپلیکیشن‌های باز شده اخیر را تغییر دهد. از قرار معلوم این شیوه، به مذاق گوگل هم خوش آمده و قرار است کاربر امکان شخصی‌سازی دکمه‌های نرم‌افزار مرور اندروید را داشته باشد.

بنا به گزارشی که از جانب بلاگ خبری اندروید پلیس منتشر شده است، ظاهرا امکان Navbar customizer در کدهای مخفی شده، اندروید نسخه ۷ نوقا به چشم می‌خورد. این ویژگی به صورت معمول در دسترس کاربر قرار ندارد، اما با اتخاذ ترفند‌هایی در SystemUI می‌توان به این کدهای مخفی شده دسترسی داشت و دکمه‌‌های نرم‌افزار مرور اندروید را به حالت دلخواه شخصی سازی کرد.

بد نیست بدانید امکان شخصی شازی دکمه‌های نرم‌افزار مرور اندروید به همین جا ختم نمی‌شود و از قرار معلوم، گوگل حسابی دست کاربران را برای شخصی سازی و اعمال تنظیمات دلخواه بر روی این دکمه‌ها باز گذاشته است. به این ترتیب کاربر می‌تواند دکمه‌های جدیدی را مانند Menu / Keyboard Switcher به نرم‌افزار مرور اندروید اضافه کند. ظاهرا حتی کاربر می‌تواند فاصله قرار گرفتن این دکمه‌ها در کنار یکدیگر را نیز تغییر دهد. جالب اینجاست که حتی ابعاد این دکمه‌ها نیز قابل تنظیم است.

این گونه که پیداست این ویژگی هنوز به مراحل آمادگی نهایی نرسیده است و به همین دلیل در اندروید نسخه ۷ نوقا که برای گوشی‌های تراز اول نکسوس منتشر شده، شاهد آن نیستیم؛ اما پیش‌بینی می‌شود در آپدیت‌های بعدی اندروید یعنی 7.1 یا نهایتا اپدیت اندروید 8 شاهد امکان شخصی‌سازی دکمه‌های اندروید توسط کاربر باشیم.

phonearena.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.