گوگل وب‌سایت‌های با تبلیغات مزاحم پاپ‌آپ را تنبیه می‌کند!

حتماً شما هم با وب‌سایت‌هایی مواجه شده‌اید که تبلیغات پنجره‌ای مزاحم pop-up دارند و یا پیش از اجازه خواندن مطالب از شما می‌خواهند در کانال تلگرام یا خبرنامه آن‌ها عضو شوید. گوگل از این پس با پایین‌تر بردن این سایت‌ها در نتایج جستجو آن‌ها را تنبیه می‌کند.

1

گوگل به تازگی تصمیم گرفته تا رتبه وب‌سایت‌های موبایلی که دارای تبلیغات پنجره‌ای هستند را در نتایج موتور جستجوی خود پایین بیاورد. در حال حاضر صدها فاکتور در بالاتر نمایش داده شدن وب‌سایت‌ها در نتایج جستجوی گوگل مؤثر هستند و این تغییر نیز به عنوان یکی از مهم‌ترین فاکتورها اضافه خواهد شد. به این ترتیب اگر وب‌سایت شما از نظر محتوا هم‌سطح با یک وب‌سایت با تبلیغات آزاردهنده باشد مطلب شما در جستجوی گوگل بالاتر قرار خواهد گرفت.

گوگل سال گذشته در الگوریتم جدید خود رتبه وب‌سایت‌هایی با نسخه موبایلی را در نتایج جستجو بهبود داد و دو سال پیش هم وب‌سایت‌های با رمزگذاری ایمن‌تر را بالاتر آورد. با این وجود همان‌طور که می‌دانید تمامی وب‌سایت‌های معتبر نسخه موبایلی نداشته و از الگوریتم‌های رمزگذاری استفاده نمی‌کنند؛ با این وجود توصیه می‌شود این دو مورد را رعایت کرده و از این پس از قرار دادن تبلیغات پنجره‌ای و همچنین درخواست‌های عضویت در خبرنامه یا کانال تلگرام با یک کلیک خودداری کنید.

تغییر جدید گوگل قرار است از 21 دی‌ماه اعمال شود و گوگل وب‌سایت‌هایی که محتوای آن‌ها «به آسانی» قابل دسترس نیستند را پایین‌تر بیاورد. گفتنی است تبلیغات بنری معقول کماکان تأثیری روی رتبه جستجوی وب‌سایت شما نخواهد داشت. به این ترتیب اگر از بنرهای باریکی برای نمایش محتوای تبلیغاتی یا تشویق به دانلود اپلیکیشن یا عضویت در خبرنامه استفاده می‌کنید نگران نباشید. در مقابل اگر یک تبلیغ بزرگ روی صفحه وب‌سایت شما قرار داده می‌شود که کاربر مجبور است دکمه x کوچک را به سختی برای حذف آن فشار دهد احتمالاً به صفحات بعدی نتایج جستجو رانده خواهید شد.

با وجود این‌که این تغییر ممکن است برخی صاحبان سایت‌ها را ناراحت کند اما گوگل اعتقاد دارد نتایج جستجویی که بالاتر نمایش داده می‌شود باید شامل وب‌سایت‌هایی سالم‌تر باشد که کاربر به راحتی از آن‌ها استفاده کند.

theverge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. Mostoul می‌گوید

    کار خوبی میکنه ، یه سایت که باز میکنی باید از صد تا پاپ آپ و تبلیغ رد بشی آخرش هم سایت بسته میشه کانکت میشه به یه سایت دیگه مجبوری پنجرش رو ببندی دوباره سایت رو لود کنی ، واقعا اعصاب خورد کنه