مدال‌های المپیک تابستانی ۲۰۲۰ شاید از بازیافت گوشی‌های هوشمند ساخته شود!

حتما می‌دانید که در ساخت بعضی از مدارهای گوشی‌های هوشمند از طلا استفاده می‌شود، با این حساب ممکن است مدال‌های المپیک تابستانی ۲۰۲۰ توکیو از بازیافت گوشی‌های هوشمند ساخته شود.

0

المپیک تابستانی ۲۰۱۶ ریو با تمام فراز و نشیب‌های خود به پایان رسید و چهار سال دیگر قرار است ورزشکاران سراسر دنیا در توکیو مراسم المپیک تابستانی ۲۰۲۰ را برگزار کنند. تا ۴ سال دیگر و زمان برگزاری این مراسم هنوز مدت زیادی باقی‌ مانده است؛ اما از هم اکنون شاهد اخبار مراسم المپیک تابستانی ۲۰۲۰ توکیو هستیم. در این بین بر اساس جدیدترین اخباری که از توکیو به گوش می‌خورد، ممکن است ژاپن مدال‌های المپیک بعدی را از طلایی درست کند که از گوشی‌های هوشمند بازیافت شده است. این امر به هیچ وجه دور از ذهن نیست چرا که به اندازه کافی گوشی‌ همراه هوشمند در ژاپن وجود دارد تا بتوان از آنها طلا، نقره و مس لازم برای ساخت مدال‌های المپیک بعدی را برای اهدا به ورزشکاران استخراج کرد.

آمار وزنیِ مدال‌های اهدا شده به ورزشکاران در مراسم المپیک تابستانی ۲۰۱۶ ریو هنوز مشخص نشده است؛ اما در مراسم المپیک تابستانی لندن که چهار سال پیش برگزار شد، حدود ۹.۵ کیلو طلا، یک تن و ۲۰۰ کیلو نقره و ۶۹۹ کیلو مس در ساخت مدال اهدایی به ورزشکاران استفاده شده بود. با این حساب برای توکیو هم استخراج این مقدار طلا، نقره و مس از گوشی‌های همراه هوشمند و سایر تجهیزات الکترونیکی نباید کار چندان سخت و دشواری باشد. بد نیست بدانید تنها در سال ۲۰۱۴، ژاپنی‌ها ۱۴۲ کیلوگرم طلا، یک تن و ۵۶۵ کیلو نقره و ۱۱۱۲ تن مس از ضایعات تجهیزات الکترونیک بازیافت کرده‌اند. میزان مصرف تجهیزات الکترونیک در ژاپن بسیار بالاست و سالانه چیزی حدود ۶۵۰ هزار تن تجهیزات الکترونیک برای بازیافت جمع آوری شده که از این مقدار حدود ۱۰۰ هزار تن فلز قیمتی بازیافت میشود. فلزهای قیمتی بازیافت شده هم مجدد در ساخت تجهیزات الکترونیک جدید استفاده می‌شود.

تاکنون بیشتر رسم بر این بوده که شرکت‌های فعال در زمینه معدن، فلزهای مورد نیز برای ساخت مدال‌های المپیک را به شهر برگزار کننده المپیک هدیه می‌کردند. با این حساب می‌توان گفت تصمیم ژاپن برای بازیافت فلزهای قیمتی و استفاده مجدد آنها برای ساخت مدال‌های المپیک تابستانی توکیو ۲۰۲۰ حرکت جالبی به نظر می‌رسد. ظاهرا تصمیم بازیافت فلزهای قیمتی به کار رفته در گوشی‌های همراه هوشمند برای استفاده در مدال‌های المپیک ۲۰۲۰ در جلسه‌ای که سه ماه گذشته برای المپیک توکیو برگزار شده بود، اتخاذ شده است.

با این حساب می‌توان گفت اگر همه چیز به خوبی پیش برود و ژاپنی‌ها مدال‌های المپیک ۲۰۲ توکیو را بوسیله بازیافت از گوشی‌ها تهیه کنند، ممکن است در آینده این امر به شیوه‌ای جدید برای ساخت مدال‌های المپیک تبدیل شود و در المپیک‌های بعدی هم شاهد مدال‌هایی باشیم که از ضایعات تجهیزات الکترونیک بازیافت شده است.

androidheadlines.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.