موتورولا سامسونگ را به کپی‌کاری در صفحه‌نمایش همیشه روشن متهم می‌کند!

یکی از ویژگی‌های کلیدی گلکسی اس 7 و همچنین گلکسی نوت 7 صفحه‌نمایش همیشه روشن آن‌هاست. موتورولا اخیراً در صفحه توییتر خود سامسونگ را به کپی‌کاری و دزدیدن ایده در این زمینه متهم کرده است!

2

امروزه رقابت در دنیای گوشی‌های هوشمند شدیدتر از هر زمان دیگری است و ایده گرفتن شرکت‌ها از یکدیگر نیز در نهایت به نفع مصرف‌کنندگان تمام خواهد شد. با این وجود مسلّماً هیچ شرکتی دوست ندارد ایده‌هایش به رایگان در گوشی‌های سایر برندها به‌کار گرفته شود. گوشی‌های موتورولا از زمان Moto X به قابلیتی برای نمایش ساعت و تاریخ و اعلان‌ها روی صفحه خاموش گوشی مجهز بودند و حالا قابلیتی مشابه را در گلکسی اس 7 و نوت 7 شاهد هستیم. به همین دلیل موتورولا در اکانت توییتر خود این‌گونه نوشته است:

moto-us-aod-tweet

در کدام کهکشان دزدیدن ویژگی‌های جذاب گوشی‌های رقیب اشکالی ندارد؟

البته شایان ذکر است که صفحه‌نمایش همیشه روشن گلکسی اس 7 تفاوت‌های زیادی با موتو ایکس دارد. به‌طور مثال در واقع در گوشی‌های موتورولا صفحه‌نمایش همیشه روشن نیست و تنها هنگام حرکت دست در بالای صفحه و یا حرکت دادن گوشی صفحه‌نمایش روشن خواهد شد. ضمناً چنین قابلیت‌هایی را گوشی‌های هوشمند نوکیا با سیستم‌عامل MeeGo مثل N9 نیز پیش از موتورولا داشتند. اما آیا موتورولا می‌تواند در این زمینه از سامسونگ شکایت کند؟ احتمالاً خیر! اگر به خاطر داشته باشید سامسونگ ماه‌ها پیش از عرضه گلکسی اس 7 پتنت ویژگی صفحه‌نمایش همیشه روشن را به نام خود ثبت کرد و به این ترتیب حداقل این ویژگی در شکل فعلی خود ناقض حقوق هیچ شرکتی نیست.

همان‌طور که گفتیم حتی اگر شرکت‌ها به کپی‌کردن ویژگی‌های گوشی‌های رقیب رو بیاورند در نهایت این امر به نفع مصرف‌کننده خواهد بود چرا که می‌توانید بهترین ویژگی‌ها را در هر گوشی مورد علاقه‌تان پیدا کنید.

AndroidHeadlines

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. احسان می‌گوید

    موتورولا داره غرق میشه ،دنبال توهماتش افتاده

  2. سعید می‌گوید

    والا نوکیا تو عهد عتیق این قابلیت رو داشت! موتورولا فکر میکنه خودش اختراع کرده؟