اینتل توضیح می‌دهد: چرا USB-C می‌تواند بسیار بهتر از درگاه صدا باشد

همان‌طور که می‌دانید برخی تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند تصمیم به حذف درگاه 3.5 میلی‌متری استاندارد صدا گرفته‌اند. حالا اینتل توضیح می‌دهد که این تغییر لزوماً هم بد نیست و درگاه جایگزین USB-C می‌تواند پیشرفت بزرگی هم در این زمینه باشد.

0

ابتدا شایعات مربوط به حذف درگاه 3.5 میلی‌متری صدا از آیفون 7 اپل شنیده شد که انتقادات بسیاری را به همراه داشت. اما پیش از آن‌که اپل حتی آیفون‌های جدید خود را رونمایی کند برخی تولیدکنندگان گوشی‌های اندرویدی نیز این درگاه را از گوشی‌هایشان حذف کردند؛ موتورولا و گوشی‌های جدید Moto Z بارزترین مثال در این زمینه است. موتورولا سعی کرده تا حذف درگاه صدا در این گوشی‌ها را با قرار دادن یک تبدیل USB-C به درگاه صدا حل کند اما اینتل اعتقاد دارد در آینده نیازی به چنین تبدیل‌هایی نخواهید داشت. حذف درگاه صدا شاید بتواند کمی به باریک‌تر شدن گوشی کمک کند اما تقریباً هیچ‌کاربری به گوشی باریک‌تری نیاز ندارد و حذف درگاه صدا بیش از همه خشم آدیوفایل‌ها یا خوره‌های صدا را برانگیخت. درست است که هدفون‌های جایگزین با درگاه لایتنینگ اپل یا USB-C در راه هستند اما اگر یک هدفون حرفه‌ای خریداری کرده باشید چه؟ خب یک پاسخ نسبتاً منطقی هم این است که معمولاً کسی که هزینه زیادی را بابت هدفون می‌پردازد از پلیرهای حرفه‌ای و نه گوشی خود برای پخش موسیقی استفاده خواهد کرد.

moto-z-audio-jack-adapter

اینتل به تازگی در انجمن توسعه‌دهندگان خود در سن‌فرانسیسکو در مورد استاندارد جدید USB-C می‌گوید این استاندارد نه‌تنها جایگزین خوبی برای درگاه صدا خواهد بود بلکه در کل تجربه بهتری را نیز فراهم خواهد کرد. همان‌طور که گفتیم بارزترین مزیت امکان ساخت گوشی‌هایی باریک‌تر و بدون نیاز به قراردادن چیپ مبدل آنالوگ به دیجیتال درون گوشیست. البته در حال حاضر Moto Z کماکان این چیپ را درون بدنه خود و در کنار پردازنده اسنپ‌دراگون 820 دارد چرا که در صورت حذف آن هدفون‌های آنالوگ کنونی دیگر با آن سازگار نخواهند بود. به گفته اینتل اما کوچ به USB-C باعث خواهد شد هدفون‌هایی ارزان‌تر با ویژگی‌هایی مثل نویز کنسلینگ یا بهبود بیس صدا که تاکنون تنها در هدفون‌های گران دیده می‌شود تولید شوند.

شاید نگرانی دیگر در کنار استفاده از یک تبدیل برای هدفون‌های قدیمی این باشد که معمولاً کنترلر USB انرژی بیشتری نسبت به درگاه 3.5 میلی‌متری مصرف کرده و ممکن است تأثیر منفی بر دوام شارژ باتری داشته باشد. اما اینتل می‌گوید در استاندارد جدید USB-C دستگاه متوجه می‌شود چه زمانی از میکروفون استفاده نمی‌کنید و آن را خاموش می‌کند. به این ترتیب اختلاف مصرف انرژی بین USB-C و درگاه صدا قابل چشم‌پوشی خواهد بود.

USB-C-display

یک مزیت بزرگ دیگر USB-C سرعت بسیار بالای انتقال اطلاعات است. به این ترتیب کاربر می‌تواند گوشی را به رایانه خود متصل کرده و مستقیماً اپلیکیشن‌ها را اجرا کرده یا فیلم‌ها را تماشا کند. همچنین USB-C می‌تواند از چند اتصال همزمان پشتیبانی کرده و به این ترتیب می‌شود از آن به‌‌صورت همزمان برای استریم ویدئو، شارژ همزمان و همچنین اتصال به سایر دستگاه‌ها استفاده کرد؛ شبیه به چیزی که USB-C در مک‌بوک 12 اینچی جدید اپل با تبدیل‌هایش انجام می‌دهد.

گفتنی است این اولین باری نیست که اینتل از حذف جک 3.5 میلی‌متری صدا و جایگزینی آن با USB-C حمایت می‌کند. این شرکت پیش از این نیز با توجه به قابلیت‌های بی‌شمار USB-C در انجمن توسعه‌دهندگان شنژن و همچنین نمایشگاه Computex پیشنهاداتی را در این زمینه مطرح کرده بود.

TheVerge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.