انتقال سرورهای تلگرام به داخل ایران توسط مدیر تلگرام تکذیب شد (به‌روز شد)

به دنبال انتشار خبر فراهم‌سازی مقدمات انتقال سرورهای تلگرام به درون ایران یکی از خبرنگارها جزئیات بیشتر را از مدیرعامل و بنیان‌گذار تلگرام «پاول دورف» جویا شد اما او این خبر را تکذیب کرد!

2

صبح امروز خبرگزاری‌های رسمی از افتتاح چندین دیتاسنتر شرکت افرانت ویژه میزبانی سرورهای تلگرام در ایران خبر دادند و مدیرعامل این شرکت نیز ادعا کرد که دولت افرانت را به عنوان یکی از میزبانان سرورهای تلگرام در کشور تعیین کرده است. با این وجود دقایقی پیش یکی از خبرنگاران جزئیات بیشتر را از بنیان‌گذار تلگرام Pavel Durov جویا شد اما او در پاسخ گفت:

نمی‌دانم این اخبار از کجا می‌آید! حتی نمی‌دانیم افرانت چیست؟!

pavel-durov-telegram-servers-tweet

pavel-durov-afranet-tweet

با وجود این‌که گفته می‌شد تلگرام مجبور است تا پایان سال سرورهای خود را به درون ایران منتقل کند اما مدیرعامل این شرکت در مورد اخبار امروز اظهار بی‌اطلاعی کرده است. به این ترتیب ما هم مانند شما منتظریم تا مقامات و مسئولین داخل کشور و خصوصاً شرکت افرانت در این مورد اظهار نظر کنند.

به‌روزرسانی:

دکتر قاسم‌زاده مدیرعامل شرکت افرانت در توییت جدید خود خطاب به Durov ادعا کرد در مراسم رونمایی از دیتاسنتر جدید افرانت او تلگرام و آمازون را تنها به عنوان مثال‌هایی برای استفاده از فضای ابری این شرکت اعلام کرده است. هرچند که در خبر اصلی به وضوح ذکر شده بود دولت ایران افرانت را به عنوان یکی از میزبانان تلگرام تعیین کرده است. ضمن این‌که حتماً می‌دانید آمازون خود یکی از بزرگ‌ترین دیتاسنترهای ابری جهان را داراست!

ghasemzadeh-afranet-telegram-tweet

 

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. مسعود می‌گوید

    خوشحال شدم
    دوروف ، هرگز به خواری تن نده

    1. حسن می‌گوید

      من یه تحلیلی دارم :
      امیدوارم مدیران تلگرام تن ندن می دونید چرا؟
      چون بلافاصله تمامی پیام رسان های دیگه درجا فیلتر میشن چون آلترناتیوی مثل تلگرام دیتابیس هاشو آورده ایران…
      ولی اگه تلگرام این کارو نکنه فیلتر کردن همه این پیام رسان ها بازخورد خیلی منفی تو جامعه ایجاد میکنه.
      امیدوارم مدیران تلگرام تحلیل درستی داشته باشند و وارد این بازی نشن.

      کسی از دوستان اگه میتونه این حرف منو تو توئیتر برای مدیر تلگرام ترجمه و ارسال کنه .