گوگل در نسخه بعدی مرورگر کروم به پشتیبانی از فایل‌های فلش پایان خواهد داد

به نظر می‌رسد جنگ میان ادوبی و گوگل بر سر مسائل به وجود آمده حواشی فناوری فلش به زودی به مرحله نهایی خواهد رسید، زیرا اهالی مانتین ویو در نظر دارند به طور کلی پشتیبانی از فایل‌های فلش را در نسخه بعدی مرورگر کروم متوقف کنند.

0

گوگل در اولین اقدام خود در راستای مخالفت با Adobe Flash، ابتدا نمایش محتویاتی که بر پایه این فناوری تولید شده‌اند را بر روی نسخه موبایل مرورگر کروم متوقف کرد. پس از آن نمایش فایل‌های ویدئویی یوتیوب را به بستر HTML۵ تغییر داد. در ادامه این مخالفت امروز وبلاگ رسمی گوگل کروم طی بیانه‌ای اعلام کرده است که به مرور زمان و تا پایان سال جاری پشتیبانی از وب‌سایت‌های دارای محتوایات مبتنی بر فناوری فلش را متوقف خواهد کرد.

اگرچه طی سال‌های اخیر و با توسعه فناوری HTML۵، به کار گیری فایل‌های فلش در طراحی وب‌سایت‌ها به مراتب کاهش پیدا کرده است، با این حال هنوز هم صفحاتی وجود دارند که در آن‌ها ردپای فلش ماکرومدیا یافت می‌شود.

در بیانیه رسمی گوگل آمده است که این شرکت به دلیل اثرات منفی فایل‌های فلش بر روی مصرف منابع سخت‌افزاری، افزایش مصرف انرژی دستگاه و البته کاهش سرعت بارگذاری صفحات، به مرور زمان در نسخه ۵۳ به بعد گوگل کروم پشتیبانی از فایل‌های مبتنی بر این فناوری را قطع خواهد کرد.

در هر حال مانتین ویوها به عموم کاربران پیشنهاد کرده‌اند که به جای فلش ماکرومدیا از فناوری HTML۵ در صفحات اینترنتی خود استفاده کنند، زیرا از نسخه ۵۵ گوگل کروم به بعد حتی با بهره‌گیری از افزونه‌ها نیز دسترسی به این‌گونه محتویات امکان‌پذیر نخواهد بود.

windowscentral

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.