افتضاح اپل در نسخه اول Maps دلیل عرضه نسخه‌های آزمایشی iOS است!

چند سال پیش اپل اعلام کرد که می‌خواهد نسخه عمومی بتایی را برای سیستم‌عامل OS X مک عرضه کند. یک سال پس‌ازآن نسخه بتای عمومی دیگری را برای سیستم‌عامل iOS آیفون عرضه کرد. هردوی این حرکت‌ها اندکی عجیب به نظر می‌رسیدند، چراکه اپل هیچ‌گاه کارهای داخلی شرکت خود را با عموم مردم به اشتراک نمی‌گذاشت.

1

پس چرا تغییر رویه داد؟ حالا معلوم شده که علت این کار افتضاحی که خود در برنامه Maps به وجود آورده، است. بنا به گزارشی از مجله Fast Company، آقای Eddy Cue معاون ارشد نرم‌افزار و سرویس‌های اینترنت در اپل گفته: علت اینکه شما به‌عنوان یک مشتری می‌توانید آی‌اواس را تست کنید، برنامه Maps است. او ادامه می‌دهد:

ما به خاطر این برنامه تغییرات اساسی در روند توسعه نرم‌افزار خود ایجاد کرده‌ایم. برای همه ما که در کوپرتینو کالیفرنیا زندگی می‌کنیم، نقشه‌ها خیلی هم خوب عمل می‌کردند. پس ما نمی‌توانستیم مشکل آن را ببینیم. ما هیچ‌وقت نمی‌توانستیم این برنامه را در اختیار تعداد زیادی از کاربران قرار دهیم و بازخورد بگیریم و ایرادات آن را متوجه شویم؛ اما حالا می‌توانیم.

اولین نسخه از Apple Maps آن‌قدر افتضاح بود که باعث تمسخر اپل و ساخته شدن جوک‌های اینترنتی در مورد آن شد. اپل اولین بار سه سال پیش و در iOS 6 جایگزین نقشه‌های گوگل شد و به دلیل دقت پایین و نقشه‌های ناقص و بعضاً اشتباه باعث ناراحتی زیادی میان کاربران اپلی شد.

مشخصاً Maps از آغاز تا الآن راه درازی را پیموده است و اشکالی ندارد که بگوییم برخی از کاربران اعتماد و ایمان خود را به این شرکت تا حدودی از دست داده‌اند.

ubergizmo

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. soheil می‌گوید

    اقتضا یا افتضاح؟
    کسی هم اعتمادش رو از دست نداده. چون خیلی وقته که دیگه کسی از گوگل مپ استفاده نمیکنه و همه کاربران آیفون از مپس خود آیفون استفاده میکنن.