مرورگر کروم اندروید حالا ویدئوها را سریع‌تر بارگذاری کرده و مصرف انرژی کمتری دارد

مرورگر کروم اندروید، نسخه آپدیت جدیدی را دریافت کرد، این نسخه که مرورگر کروم اندروید را به نسخه ۵۲ ارتقا می‌دهد ویدئوها را سریع‌تر بارگذاری کرده و مصرف انرژی کمتری نیز دارد.

2

گوگل مدعی است میلیاردها ساعت ویدئو از طریق مرورگر کروم در هر هفته مشاهده می‌شود که بیشتر این ویدئوها از نسخه کروم اندروید مشاهده می‌شوند، به این ترتیب مشخص است که گوگل برنامه دارد تا مرورگر موبایل خود را بهینه‌تر کند.

به همین منظور باخبر شدیم،‌ مرورگر کروم اندروید آپدیت جدیدی را دریافت کرده است که در این آپدیت کاربر قادر است ویدئوها را در حالت ذخیره ترافیک دیتای گوشی مشاهده کند. این حالت جدید باعث می‌شود ویدئوها به صورت فشرده شده به گوشی کاربر منتقل شوند. با این حساب می‌توان گفت این ویژگی در ایران که کاربران همیشه نگران ترافیک مصرفی اینترنت هستند طرفدار زیادی پیدا خواهد کرد.

از طرف دیگر گوگل مدعی است در آپدیت کروم اندروید نسخه ۵۲، اجرای ویدئوها نیز ارتقا یافته و مصرف انرژی کمتری نیاز دارد. به این ترتیب شاهد ارتقا سرعت بارگذاری ویدئوها در کروم نسخه جدید اندروید خواهیم بود. اگر تاکنون با نسخه کروم اندروید به تماشای ویدئو نشسته باشید، حتما می‌دانید که بارگذاری ویدئو‌ها مدتی زمان نیاز داشت، اما از این پس ویدئوها سریع‌تر به نمایش گذاشته می‌شوند،‌کاملا مشخص است که این ویژگی باعث می‌شود مصرف باتری گوشی نیز کاهش پیدا کند.

تیم طراح و سازنده مرورگر کروم نسخه اندروید برای اثبات ادعای خود جهت اجرای سریع‌تر ویدئوها، فیلمی را منتشر کرده که بر اساس آن، سرعت بارگذاری در اندروید کروم نسخه ۵۲ به میزان ۵ برابر افزایش یافته است.

همان‌گونه که در ابتدا ذکر شد این آپدیت در حال حاضر از جانب گوگل منتشر شده است و فعلا کاربران هندی به آن دسترسی دارند؛ اما با توجه به سیاست‌‌هایی که از گوگل سراغ داریم، باید گفت دیری نخواهد پایید تا آپدیت اندروید مرورگر کروم نسخه ۵۲ در سایر کشورها نیز رخ نشان دهد.

androidcentral.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. Mohsan می‌گوید

    برنامه کروم پاک شده لطفان حمکاری کنید

    1. محسن صحافی می‌گوید

      از بازار نصب کنید