سونی بخش ساخت باتری خود را به شرکت Murata می‌فروشد

سونی از آن دسته شرکت‌هایی است که در عرصه‌های بسیاری فعالیت می‌کند، یکی از این زمینه‌ها تولید باتری است؛ اما از قرار معلوم دیگر شاهد باتری‌های سونی در بازار نخواهیم بود چرا که اخبار فروش بخش باتری سونی به شرکت Murata به گوش میخورد.

1

حتما شما هم شنیده‌اید که می‌گویند تمام تخم‌مرغ‌هایتان را در یک سبد نگذارید چرا که با واژگون شدن سبد، تمام تخم‌مرغ‌های شما از بین می‌رود، این مثل در زمینه تجارت مصداق زیادی دارد. به همین منظور شاهد فعالیت‌های مختلفی از جانب شرکت‌های بزرگ هستیم تا اگر یکی از این سرمایه‌‌گذاری‌ها با شکست مواجه شد، سرمایه‌گذاری دیگری جای خالی این ضرر را جبران کند. سونی هم به عنوان یکی از قدیمی‌های دنیای فناوری، محصولات مختلفی را تولید می‌کند، با توجه به عدم فروش خوب باتری‌های این شرکت قصد دارد عطای تولید باتری را به لقایش ببخشد. شوربختانه باید گفت در حال حاضر جزئیات کامل این فروش منتشر نشده؛ اما انتظار می‌رود در آبان‌ ماه اخبار بیشتری را از فروش بخش تولید باتری سونی داشته باشیم. تغییر و تحول‌ها و فرآیند انتقال بخش باتری سونی به شرکت Murata نیز به احتمال زیاد تا فروردین سال آینده به طول خواهد انجامید.

در این فروش، شاهد واگذاری واحد تجهیزات انرژی سونی و زیر مجوعه‌های آن در چین و سنگاپور به شرکت Murata خواهیم بود. ناگفته نماند که برند‌هایی نظیر شارژر یو‌اس‌بی سونی و همچنین برند معتبر و معروف باتری‌های آلکالاین همچنان در اختیار سونی باقی خواهد ماند.

لازم به ذکر است که تجارت باتری سونی در واحدی قرار گرفته که سنسورهای دوربین و سایر تجهیزات اپتیکال دیگر نیز از جانب سونی تهیه می‌شود. کارشناسان اقتصادی برآورد می‌کنند که واحد سنسورهای تصویری سونی در چند سال اخیر درآمد بسیار زیادی را روانه جیب این شرکت بزرگ ژاپنی کرده است؛ اما از طرف دیگر فروش باتری‌های سونی، چنگی به دل نمی‌زند و در سال گذشته به دلیل فروش پایین‌ باتری‌‌های سونی، این شرکت مجبور شده تا مبلغی حدود ۲۷۱ میلیون دلار را در این واحد خرج کند.

این تصمیم کاملا با سیاست‌های Kaz Hirai، مدیر عامل سونی، سازگاری دارد؛ این مدیر بلند مرتبه سعی دارد تا واحد‌هایی را که عملکرد خوبی برای سونی در چند ساله اخیر نداشته‌اند را به فروش برساند. در پایان باید گفت بدون شک فروش واحد‌ باتری‌ سونی، به نفع این شرکت‌ تمام خواهد شد؛ اما اگر از خوانندگان قدیمی فارنت هستید حتما به خوبی می‌دانید که کاربران با باتری‌های سونی خاطرات زیادی دارند. شاید شما هم یادتان باشد که برای اولین بار حدود سال ۱۳۷۰ بود که شاهد تبلیغات باتری‌های لیتیوم یونی از جانب سونی بودیم، این باتری‌ها از آن زمان تاکنون شارژ دستگاه‌های مختلفی را تامین کرده‌اند و جای آنها با نام سونی در بازار خالی خواهد ماند.

theverge.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. م می‌گوید

    سایت سافتگذر داره خبرای شما رو میدزده و به نام خودش منتشر میکنه