مهلت آپدیت رایگان به ویندوز ۱۰ فردا به اتمام می رسد

چیزی نزدیک به یک سال از انتشار ویندوز ۱۰ می‌گذرد، مایکروسافت پس از انتشار جدیدترین نسخه سیستم‌عامل پرطرفدار خود وعده داد که کاربران نسخه‌های ویندوز ۷ و ویندوز ۸.۱ می‌توانند سیستم‌عامل خود را به رایگان به ویندوز ۱۰ ارتقا دهند، از این ماجرا یک سال گذشت و مهلت آپدیت رایگان ویندوز ۱۰ فردا به اتمام می‌رسد.

0

اگر از هواداران سیستم‌عامل ویندوز هستید حتما هشتم مرداد ماه ۹۴ را به خاطر دارید، در این تاریخ ویندوز ۱۰ مایکروسافت با هزار و یک وعده و وعید روانه بازار شد. در حال حاضر کامپیوترهای زیادی از ویندوز ۷ یا ویندوز ۸.۱ مایکروسافت استفاده می‌کنند و بسیاری از کاربران دلیلی برای ارتقا به نسخه جدید ویندوز نمی‌بینند؛ در این بین مایکروسافت برای اینکه هر چه سریع‌تر آمار کاربران ویندوز ۱۰ خود را بالا ببرد، پس از انتشار این سیستم‌‌عامل اعلام کرد که به مدت یک سال، کاربران قادر به آپدیت رایگان ویندوزهای قدیمی خود به ویندوز ۱۰ هستند. با این حساب اگر نگاهی به تقویم بیاندازید متوجه خواهید شد که این مهلت فردا به پایان خواهد رسید. به این ترتیب بعد از هشتم مرداد ۹۵، کاربران برای خرید ویندوز ۱۰ باید حداقل مبلغی برابر با ۱۱۹ دلار را هزینه کنند. لازم به ذکر است که اگر در زمان آپدیت رایگان، نسخه ویندوز سیستم‌عامل خود را به ویندوز ۱۰ ارتقا داده‌اید می‌توانید به آپدیت بزرگ ویندوز ۱۰ که گفته می‌شود در تاریخ هشتم شهریور ماه منتشر می‌شود باز هم به صورت رایگان دسترسی داشته باشید.
ناگفته نماند که فرآیند آپدیت نسخه‌های قدیمی ویندوز به ویندوز ۱۰ فرآیند چندان سخت و دشواری نیست و مایکروسافت در قسمت نوتیفیکیشن‌ ویندوز ۷ یا ویندوز ۸.۱ به کاربر برای ارتقا سیستم‌عامل خود به ویندوز ۱۰ هشدار می‌دهد. با این حساب اگر گفته‌های ما، شما را وسوسه کرد و در این لحظات پایانی خواستید طعم ویندوز ۱۰ مایکروسافت را به رایگان بچشید، پیشنهاد می‌کنیم حتما از فایل‌های خود نسخه پشتیبان تهیه کنید.

اگر هم با چند و چون آپدیت ویندوز آشنا نیستید پیشنهاد می‌کنیم نگاهی به مقاله دانلود و نصب آپدیت ویندوز ۱۰ در فارنت داشته باشید.

theverge.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.