گزارش مالی ال‌جی: جبران ضرردهی بخش موبایل با فروش خوب لوازم خانگی

ال‌جی هم از جمله شرکت‌هایی است که با وجود موفقیت گذشته در بخش گوشی‌های اندرویدی، حالا وضعیت خوبی ندارد. این شرکت به تازگی گزارش مالی سه‌ماهه دوم 2016 خود را منتشر کرده که خبر از سوددهی کلی با وجود ضرردهی در بخش موبایل دارد.

0

در سه‌ماهه دوم سال 2016 شرکت ال‌جی به سود عملیاتی برابر با 584.6 میلیارد وون کره جنوبی یعنی 503.1 میلیون دلار از میزان 12.05 میلیارد دلار درآمد دست پیدا کرده است. بخش موبایل ال‌جی در این بازه حدود 132 میلیون دلار ضرردهی داشته اما خوشبختانه بخش لوازم خانگی و تلویزیون‌های این شرکت توانسته این ضرردهی را به طور کامل جبران کند.

بخش موبایل ال‌جی در سه‌ماهه قبل نیز 170 میلیون دلار ضرردهی داشت و به نظر می‌رسد جی 5 نیز نتوانسته این روند را بهبود ببخشد. این گوشی با وجود افزایش 12 درصدی درآمد ال‌جی موبایل به 2.86 میلیارد دلار باز هم انتظارات این شرکت کره‌ای را برآورده نکرده است و فروش 13.9 میلیون دستگاه موبایل این شرکت تنها افزایشی جزئی را نسبت به 13.5 میلیون دستگاه سه‌ماهه پیشین نشان می‌دهد.

LG-G5

ال‌جی دلیل عملکرد نامطلوب بخش موبایل را افزایش هزینه‌های بازاریابی و البته سرعت پایین فروش اولیه گوشی هوشمند G5 عنوان کرده است. این شرکت به سه‌ماهه سوم سال و عرضه احتمالی LG V20 چشم دارد تا شاید بتواند با ویژگی‌هایی منحصربه‌فرد در این گوشی به همراه عملکرد بهتر گوشی‌های میان‌رده و ارزان‌قیمت سری K و X خود دوباره به سوددهی بازگردد.

اگر از بخش موبایل بگذریم بخش لوازم خانگی ال‌جی سودی عملیاتی برابر با 373.24 میلیون دلار و بخش تلویزیون‌ها نیز 306.97 میلیون دلار را عاید این شرکت کرده است. به نظر می‌رسد افزایش تقاضا برای تلویزیون‌های اولترا اچ‌دی یا همان 4K و حضور قدرتمند ال‌جی در این بازار توانسته نتیجه خوبی را برای این شرکت کره‌ای به همراه داشته باشد.

androidcentral

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.