اپل فروش یک میلیاردمین آیفون خود را جشن گرفت

برای بسیاری از افراد، دنیا در تاریخ 19 دی 1385 عوض شد. تاریخی که در آن استیو جابز برای اولین بار اپل آیفون را در مجله Macworld معرفی کرد. برای برخی از خریداران روبه‌رو شدن با آیفون بی‌توجه به قیمت بالای آن، اینترنت EDGE با سرعت خیلی کم و کمبود قابلیت‌های دیگری که در مدل‌های بعدی به‌صورت تدریجی اضافه شد، عشق در نگاه اول بود.

1

به‌محض اینکه آیفون عرضه شد، صنعت گوشی‌های هوشمند تغییر کرد. برخی کمپانی‌ها مثل بلک‌بری هیچ‌گاه نتوانستند شکوه گذشته خود را بازبیابند و برخی دیگر مثل سامسونگ با آغوش باز پذیرای این چالش شدند.

هدف از گفتن تمام این‌ها یادآوری اتفاقات گذشته نیست، کارکنان اپل صبح دیروز در جلسه‌ای در شهر کوپرتینو در شمال کالیفرنیا شرکت کردند. این جلسه به مناسبت جشن گرفتن فروش یک میلیاردمین دستگاه آیفون توسط اپل تشکیل شد و این تنها آغاز داستان است. با رسیدن 19 دی‌ماه اپل 10 ساله می‌شود و دیگر خودتان می‌توانید حدس بزنید که جشن واقعی تازه شروع می‌شود.

آیفون در طول سال‌ها تغییرات زیادی کرده است. از صفحه‌نمایش 3.5 اینچی با رزولوشن 320 در 480 و دوربین پشتی 2 مگاپیکسلی حالا به صفحه‌نمایش 4.7 اینچی Apple iPhone 6s (با رزولوشن 750 در 1337) و Apple iPhone 6s Plus با صفحه‌نمایش 5.5 اینچی (با رزولوشن 1080 در 1920) رسیده‌ایم. هردوی این گوشی‌ها از دوربین‌های پشتی 12 مگاپیکسلی استفاده می‌کنند. در طول این سال‌ها اپل سرویس اپ استور را راه‌اندازی کرد، به گوشی دوربین جلویی اضافه کرد و فناوری‌هایی نظیر Touch ID و 3D Touch و غیره را در گوشی خود به کار گرفت.

Tim Cook مدیرعامل اپل می‌گوید:

آیفون یکی از مهم‌ترین و موفق‌ترین محصولاتی است شده که توانست دنیا را تغییر دهد. می‌توان آن را چیزی بیشتر از یک همدم همیشگی دانست. در حقیقت آیفون به یکی از قسمت‌های ضروری زندگی ما تبدیل‌شده و بیشتر کارهایی که در طول روز انجام می‌دهیم به کمک این دستگاه امکان‌پذیر می‌شود. هفته گذشته با فروختن یک میلیاردمین دستگاه آیفون، به یکی دیگر از اهداف خود رسیدیم. ما نمی‌خواستیم بیشترین محصول را تولید کنیم، ما خواستیم بهترین محصول را عرضه کنیم که بتواند در زندگی افراد تغییر ایجاد کند. از تمام کارکنان اپل برای کمک به تغییر دادن دنیا تشکر می‌کنم.

با تمام تغییرات صورت گرفته از فروش اولین آیفون تا فروش یک میلیاردمین دستگاه آن، دوست داریم بدانیم تا زمانی که اپل دو میلیاردمین آیفون خود را بفروشد چه تغییراتی در آن اعمال‌شده است.

phonearena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. Amir می‌گوید

    مطمئنن خیلی تحول صورت گرفته
    نکته اینه که از الان فروش بالاتر میره اما تغییرات کمتر