۱۳ پرسش عجیب که در مصاحبه‌های شغلی شرکت‌های بزرگ می‌شنوید!

شاید شما هم در مصاحبه برای شغل جدید به‌قدری سؤال «چرا این شغل را می‌خواهید؟» را شنیده باشید که دیگر بهترین جواب ممکن را به خاطر سپرده‌اید؛ اما اگر یک شرکت سؤال غیرعادی بپرسد چه‌کاری انجام می‌دهید؟ اگر این سؤال غیرعادی «آیا تابه‌حال از محل کار خود یک خودکار دزدیده‌اید؟» باشد چطور؟

0

درست است. شرکت‌های بزرگ سؤال‌های غیرعادی شبیه به این از شما می‌پرسند. آیا دوست دارید با سؤال‌های غیرعادی در مصاحبه استخدام شرکت‌های شناخته‌شده‌ای چون گوگل، اپل و فیس‌بوک آشنا شوید؟ با فارنت همراه باشید!

قبل از خواندن مطلب اصلی، به این نکته توجه کنید که بیشتر سؤال‌های غیرعادی و عجیب در مصاحبه‌ها با هدف خاصی پرسیده می‌شوند، حتی اگر در لحظه حس احمقانه یا حتی ترسناکی به فرد جویای کار منتقل کنند.

Lily Zhang متخصص حرفه و شغل در مقاله‌ای می‌نویسد:

کسی که با شما مصاحبه می‌کند، لزوماً به دنبال جواب صحیح نیست. می‌خواهد بداند در شرایط غیرمنتظره چقدر سریع می‌توانید فکر کنید و جواب مناسبی را ارائه دهید، چگونه با شرایط پیچیده مواجه می‌شوید و مهم‌تر اینکه آیا می‌توانید در مواجه‌شدن با یک چالش دید مثبت و فعال خود را حفظ کنید و حرکت خود را به جلو ادامه دهید یا خیر.

بااینکه نمی‌توانیم به شما بگوییم که مسئول استخدام دقیقاً چه سؤال‌هایی از شما خواهد پرسید، خواندن این لیست و آماده کردن جواب مناسب می‌تواند شما را به جهت فکری مناسبی هدایت کند.

فیس‌بوک

25 اسب مسابقه، بدون کرنومتر و 5 خط مسابقه داریم. سریع‌ترین 3 اسب را در کمترین تعداد مسابقه مشخص کنید.

گوگل

چرا در منهول‌های موجود در سطح شهر (در فاضلاب و غیره بر سطح زمین)، گرد ساخته می‌شود؟

اپل

اگر شما پیک پیتزا بودید، چگونه می‌توانستید از یک قیچی برای بهتر انجام دادن کار خود بهره ببرید؟

آمازون

اگر اهل مریخ بودید، چگونه مشکلات را حل می‌کردید؟

مایکروسافت

چگونه یک آسانسور را آزمایش می‌کنید؟

Uber

چگونه کلماتی را که استفاده از آن‌ها بین قرن 16 و 17 میلادی منسوخ شد را پیدا می‌کنید؟ می‌توانید درروش خود از یک موتور جست‌وجو هم استفاده کنید.

Trader Joe’s

نظر شما درباره استفاده از آدمک‌های کوتوله تزئینی باغ‌ها چیست؟

Living Social

آهنگ موردعلاقه شما چیست؟ آن را همین‌الان برای ما بخوانید.

Urban Outfitters

شما مداد شمعی جدیدی در ابزار نقاشی هستید، چه رنگی خواهید بود و چرا؟

انجمن قلب آمریکا

پول چه رنگی است؟

PETCO

چگونه فرد دیگری را برای پختن یک املت راهنمایی می‌کنید؟

Kraft foods

بین 1 تا 10، به من به‌عنوان یک مصاحبه‌کننده چه امتیازی می‌دهید؟

MasterCard

می‌توانید بگویید «Peter Pepper Picked a Pickled Pepper» و درعین‌حال به یکی از مشتریان قبلی شرکت ماشین لباس‌شویی متفاوت با آنچه قبلاً خریده است را بفروشید؟

بنابراین هر سؤالی ممکن است در مصاحبه‌های کاری پرسیده شود، حواس خود را جمع کنید. شما در این مورد چه تجربه‌ای دارید؟ عجیب‌ترین سؤالی که در مصاحبه استخدام شنیده‌اید چه بوده است؟

themuse

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.