با بهترین گوشی‌های هوشمند مقاوم سال 2016 آشنا شوید

در کنار گوشی‌های هوشمند رایجی که شاهد آنها هستیم، گوشی‌های هوشمندی نیز هستند که به این راحتی‌ها در مقابل صدمات خم به ابرو نمی‌آورند. با این حساب قصد داریم در اینجا نگاهی به بهترین گوشی‌های هوشمند مقاوم سال ۲۰۱۶ داشته باشیم.

0

بیشتر گوشی‌های هوشمند موجود در بازار به هر اندازه هم که امکانات داشته باشند باز هم وقتی صحبت از مقاومت و دوام به میان بیاید حرفی برای گفتن ندارند،‌ اینجاست که گوشی‌های هوشمند جان سخت وارد کار می‌شوند تا با مقاومت خود در برابر انواع حوادث ثابت کنند که به این راحتی‌ها میدان را خالی نمی‌کنند. هدف ساخت این گوشی‌های جان‌سخت، مقاومت در مقابل ضربات و آسیب‌های شدید است و با این حساب توقع امکانات سخت‌افزاری بسیار عالی را نباید از این گوشی‌ها داشت؛ اما این روند در چند سال اخیر بهتر شده و گوشی‌های جان‌سختی را شاهد هستیم که در کنار مقاومت بسیار بالایی که در برابر صدمات دارند، انصافاً به تجهیزات سخت‌افزاری خوبی هم مجهز هستند. لازم به ذکر است گوشی‌هایی که در اینجا به آنها اشاره می‌کنیم همگی محصول سال ۲۰۱۶ نیستند؛ و از ۵ گوشی هوشمند جان‌سخت، ۲ تای آنها در سال ۲۰۱۵ تولید شده‌اند؛ اما امکانات این گوشی‌ها به اندازه‌ای هست که در لیست برترین گوشی‌های هوشمند مقاوم سال ۲۰۱۶ قرار بگیرند. در این فهرست گوشی‌های جان سخت سال را بر اساس قیمت آنها ردیف کرده‌ایم:


گلکسی اس ۷ اکتیو سامسونگ

Galaxy-S7-active
این گوشی هوشمند جان‌سخت‌، در کنار مقاومت بالای خود از تجهیزات سخت‌افزاری چشم‌گیری نیز بهره می‌گیرد. صفحه‌نمایش ۵.۱ اینچی از نوع Super AMOLED با رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ که میزان تراکم پیکسلی آن ۵۷۶ پیکسل در هر اینچ است در کنار چیپست اسنپ‌دراگون ۸۲۰ و جی‌پی‌یو آدرنو ۵۳۰ و ۴ گیگابایت رم، مشخصات اصلی گلکسی اس ۷ اکتیو را تشکیل می‌دهد. این گوشی تراز اول و درجه یک، دارای ۳۲ گیگابایت حافظه ذخیره سازی است.

سامسونگ برای این محصول جان‌سخت خود به لحاظ دوربین نیز چیزی کم نگذاشته است و در این محصول شاهد یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی در قسمت پشت با ویژگی OIS، تشخیص خودکار فاز و دیافراگم f/1.7 هستیم. در قسمت جلو هم یک دوربین ۵ مگاپیکسلی وظیفه عکس‌برداری سلفی این گوشی جان‌سخت را بر عهده گرفته است. باتری ۴ هزار میلی‌آمپری به همراهش شارژ وایرلس سریع سایر مشخصات اصلی سخت‌افزاری گلکسی اس ۷ اکتیو را تشکیل می‌دهد.

نقاط مثبت گلکسی اس ۷ اکتیو:

  • پردازنده رده بالا و میزان رم زیاد
  • دوربین‌ جلو و پشت این گوشی نظیر ندارد
  • صفحه‌نمایش بسیار باکیفیت
  • عمر طولانی شارژ باتری
  • اسکنر تشخیص اثر انگشت

نقاط منفی گلکسی اس ۷ اکتیو:

  • این گوشی تنها توسط اپراتور AT&T عرضه می‌شود
  • گلکسی اس ۷ اکتیو قیمتی برابر با ۷۹۴.۹۹ دلار دارد

به جرات می‌توان گفت کاری نیست که گلکسی اس ۷ انجام دهد و گلکسی اس ۷ اکتیو از انجام آن باز بماند، این گوشی هوشمند جان‌سخت با توجه به سخت‌افزار چشمگیر خود، قویترین گوشی هوشمند مقاوم سال ۲۰۱۶ است. بد نیست بدانید در کنار امکانات سخت‌افزاری چشم‌گیر، گلکسی اس ۷ اکتیو در مقابل صدمات و آسیب‌های فیزیکی نیز دوام بسیار بالایی دارد. این گوشی را به راحتی می‌توانید از ارتفاع ۱.۵ متری بدون اینکه آسیبی ببیند به زمین بیاندازید. از طرف دیگر گلکسی اس ۷ اکتیو یک برتری بزرگ دیگر هم نسبت به گلکسی اس ۷ دارد و آن باتری این گوشی است، باتری تعبیه شده در گلکسی اس ۷ تنها ۳ هزار میلی‌آمپر است در صورتی که در گلکسی اس ۷ اکتیو شاهد باتری ۴ هزار میلی‌آمپری هستیم.


 گوشی هوشمند ال‌جی V10

LG-V10-earphones
ال‌جی نیز با عرضه V10 ثابت کرد که حرف‌های زیادی در بازار موبایل برای گفتن دارد. گوشی جان سخت V10 از صفحه‌نمایش ۵.۷ اینچی با کیفیت IPS برخوردار است، این گوشی از رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل بهره می‌گیرد و تراکم پیکسل صفحه‌نمایش V10، مقدار ۵۱۵ پیکسل در هر اینچ است. بد نیست دانید که V10 ال‌جی به صفحه‌نمایش دومی نیز مجهز است. این صفحه‌نمایش ۲.۱ اینچ ابعاد دارد و ۱۰۴۰ در ۱۶۰ پیکسل، رزولوشنِ صفحه‌نمایش دوم گوشی هوشمند V10 ال‌جی را تشکیل می‌دهد.

به لحاظ سخت‌افزاری نیز در V10 ال‌جی، شاهد پردازنده اسنپ‌دراگون ۸۰۸ با جی‌پی‌یو آدرنو ۴۱۸ هستیم. این گوشی جان سخت و تراز اول از ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه ذخیره سازی بهره می‌برد. لازم به ذکر است که این میزان حافظه از طریق کارت میکرو اس‌دی قابل ارتقا است.

گوشی هوشمند V10 ال‌جی به لحاظ دوربین نیز چیزی کم ندارد و در این گوشی جان‌سخت شاهد دوربین ۱۶ مگاپیکسلی هستیم که فناوری عکس‌برداری با فرمت RAW و فوکوس خودکار لیزری در این دوربین به چشم می‌خورد. در قسمت جلو نیز دوربین ۵ مگاپیکسلی دوگانه حضور دارد. در کنار این موارد، باتری ۳ هزار میلی‌آمپری و شارژ وایرلس سریع را می‌توان از مشخصات اصلی ال‌جی V10 نام برد.

نقاط مثبت ال‌جی V10

  • صفحه‌نمایش بزرگ با کیفیت بسیار بالا
  • دوربین‌های بسیار باکیفیت (دوربین جلوی این گوشی برای عکس‌های سلفی با زاویه باز حرف ندارد)
  • چیپ DAC و آمپ صوتی بی‌نظیر
  • اسکنر اثر انگشت
  • میزان رم بالا
  • ۶۴ گیگابایت فضای ذخیره سازی اطلاعات

نقاط منفی ال‌جی V10

  • شوربختانه باید گفت این گوشی در مقابل آب و گرد و غبار مقاوم نیست
  • ال‌جی V10 شارژ خوبی هم نگه نمی‌دارد

گوشی هوشمند ال‌جی V10 تنها گوشی در این لیست است که مقاومت خوبی در برابر آب و گرد و غبار ندارد؛ ناگفته نماند که بی دلیل این گوشی را در ردیف گوشی‌های جان سخت ۲۰۱۶ قرار نداده‌ایم؛ چرا که ال‌جی V10 از استاندارد MIL-STD-810 پشتیبانی می‌کند، با این حساب این گوشی در مقابل شوک و لرزه‌های زیاد مقاوم است و از ارتفاع ۱.۲ متری نیز به راحتی می‌توان V10 ال‌جی را به زمین انداخت. در کنار تمامی این موارد، صفحه‌نمایش دومی که در V10 حضور دارد بیشتر از همه نظر منتقدان را جلب کرده است، این صفحه‌نمایش طرفداران و مخالفان خاص خود را دارد و تا از آن استفاده نکنید به این راحتی نمی‌شود در خصوص صفحه‌نمایش دوم گوشی هوشمند V10 نظر داد.


گوشی هوشمند Cat S60

cat-s60

رفته رفته در لیست برترین گوشی‌های مقاوم ۲۰۱۶ به گوشی‌هایی با مشخصات سخت‌افزاری پایین‌تر نزدیک می‌شویم. گوشی هوشمند Cat S60 از صفحه‌نمایشی ۴.۷ اینچی بهره می‌برد، این صفحه‌نمایش رزولوشنی برابر با ۷۲۰ در ۱۲۸۰ پیکسل دارد و تراکم پیکسل آن برابر با ۳۱۲ پیکسل در هر اینچ است. به لحاظ سخت‌افزاری نیز در Cat S60 شاهد پردازنده نه چندان قدرتمند اسنپ‌دراگون ۶۱۷ به همراه جی‌پی‌یو آدرنو ۴۰۵ هستیم. سه گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه ذخیره سازی، سایر مشخصات اصلی سخت‌افزاری این گوشی جان‌سخت را تشکیل می‌دهد.

CAT-S60-thermal-camera

در Cat S60 دوربین ۱۳ مگاپیکسلی حساس به گرما در پشت گوشی تعبیه شده و در قسمت جلو نیز این گوشی دوربینی ۵ مگاپیکسلی دارد. باتری Cat S60 نیز ۳۸۰۰ میلی‌آمپر است وتوسط کاربر به راحتی تعویض می‌شود.

نقاط مثبت Cat S60

  • به جرات می‌توان گفت با سخت‌جان‌ترین گوشی در این لیست طرف هستیم
  • جالب است بدانید Cat S60 به مدت ۱ ساعت در عمق ۵ متری زیر آب دوام می‌آورد
  • دوربین منحصربه‌فرد گرمایی

نقاط منفی Cat S60

  • این گوشی هوشمند جان سخت تنها در بعضی از کشورهای جهان به فروش می‌رسد
  • Cat S60 با توجه به ابعادی که دارد، اصلا خوش‌دست نیست

در مجموع باید گفت اگر شغل وکار شما به نحوی است که ممکن است گوشی هوشمند در معرض صدمات جدی قرار بگیرد، گوشی Cat S60 گزینه بسیار مناسبی برای شما خواهد بود. این گوشی را با خیال راحت می‌توانید از فاصله ۱.۸ متری بر روی کف سیمانی زمین بیاندازید بدون اینکه، صدمه‌ای ببیند. از طرف دیگر مقاومت Cat S60 در برابر نفوذ آب نیز مناسب به نظر می‌رسد. در کنار تمامی این موارد، چیزی که Cat S60 را منحصر به فرد می‌کند، دوربین حساس به گرمای این گوشی است. دوربین این گوشی توسط FLIR در این محصول تعبیده شده و قادر است اشیا بسیار گرم را تشخیص و گرما را از طریق دوربین بر روی صفحه‌نمایش ترسیم کند. این گوشی برای مهندسینی که در بخش نظارت کار می‌کنند و یا سایر افرادی که نیاز به مانیتورینگ گرمایی دارند ایده‌آل است. همان‌گونه که در ابتدا ذکر شد، ممکن است Cat S60 به لحاظ سخت‌افزاری در حد گوشی‌های پرچمدار نباشد؛ اما امکاناتی که در این گوشی تعبیه شده است دست به دست هم داده تا با یکی از جان‌سخت‌ترین و مناسب‌ترین گوشی‌های مقاوم ۲۰۱۶ طرف باشیم.


گلکسی اس ۶ اکتیو سامسونگ

galaxy-s6-active

سامسونگ سال گذشته نیز نسخه جان‌سختی از پرچمدار قبلی خود روانه بازار کرد، گلکسی اس ۶ اکتیو سامونگ صفحه‌نمایشی ۵.۱ اینچی دارد و رزولوشن صفحه‌نمایش این گوشی ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ است.

در گلکسی اس ۶ اکتیو شاهد پردازنده Exynos 7 Octa هستیم، در این چیپست جی‌پی‌یو Mali-T760 MP8 نیز به چشم می‌خورد. ۳ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی، سایر مشخصات داخلی این گوشی جان‌سخت را تشکیل می‌دهد.

همان‌گونه که از گوشی‌های سری اس سامسونگ انتظار می‌رود، گلکسی اس ۶ اکتیو نیز دوربین بسیار خوبی دارد. در این گوشی تراز اول و سخت‌جان شاهد دوربین ۱۶ مگاپیکسلی هستیم که از فناوری OIS و لیزر فوکوس خودکار بهره می‌گیرد. در قسمت جلو نیز دوربین ۵ مگاپیکسلی در گلکسی اس ۶ اکتیو حضور دارد. این گوشی تراز اول به باتری ۳۵۰۰ میلی‌آمپری که از فناوری شارژ سریع بهره می‌گیرد مجهز است.

نقاط مثبت گلکسی اس ۶ اکتیو:

  • عمر شارژ بالای باتری
  • صفحه‌نمایش باکیفیت
  • پردازنده قدرتمند و رم زیاد
  • دوربین‌های بسیار عالی در جلو و عقب گوشی

نقاط منفی گلکسی اس ۶ اکتیو:

  • شوربختانه باید گفت که در کنار تمامی مزایای که گلکسی اس ۶ اکتیو دارد، این گوشی تراز اول از عدم حضور درگاه کارت میکرو اس‌دی برای افزایش میزان حافظه ذخیره سازی رنج می‌برد
  • این گوشی به صورت انحصاری در اختیار اپراتور AT&T قرار دارد

هما‌ن‌گونه که در ابتدا ذکر شد، این گوشی ممکن است به لحاظ سال ساخت، یک سال قبل روانه بازار شده باشد، اما گلکسی اس ۶ اکتیو، آنقدر امکانات خوبی دارد که به راحتی بتوان این گوشی را در کنار محصولات جان‌سخت ۲۰۱۶ قرار داد. گلکسی اس ۶ اکتیو ممکن است به دلیل نداشتن اسکن تشخیص اثر انگشت و همچنین درگاه کارت حافظه میکرو اس‌دی، از گلکسی اس ۷ اکتیو امکانات کمتری داشته باشد، اما این نکته را نیز باید در نظر داشت که قیمت این گوشی نیز مناسب‌تر است و با توجه به مقاومتی که در مقابل صدمات فیزیکی دارد می‌تواند به یکی از گزینه‌های مناسب برای خریداران گوشی‌های هوشمند جان‌سخت تبدیل شود.


گوشی‌ هوشمند Kyocera DuraForce XD

Kyocera-DuraForce

این گوشی هوشمند امکانات فنی زیادی ندارد و بهتر است مستقیما به بررسی مزایا و معایب Kyocera DuraForce XD بپردازیم.

نقاط مثبت Kyocera DuraForce XD:

  • باتری خوب و قابل جدا شدن توسط کاربر
  • صدای بلند و رسای اسپیکر
  • قیمت مناسب نسبت به سایر گوشی‌های هوشمند جان سخت‌ موجود در بازار

نقاط ضعف Kyocera DuraForce XD

  • با توجه به اینکه اندروید نسخه ۷.۰ تا چند ماه دیگر منتشر می‌شود، Kyocera DuraForce همچنان از اندروید نسخه ۵.۱ آب‌نبات چوبی بهره می‌گیرد
  • صفحه‌نمایش این گوشی نیز کیفیت خوبی ندارد
  • در خصوص پردازنده هم Kyocera DuraForce حرف‌های زیادی برای گفتن ندارد

از لحاظ ابعاد هم با توجه به صفحه‌نمایش ۵.۸ خود، از ضخامت زیادی برخوردار است و در مجموع با یک گوشی هوشمند خوش دست طرف نیستیم. با این حساب می‌توان گفت اگر به دنبال گوشی هستید که هوشمند باشند و از طرف دیگر قصد ندارید زیاد هزینه کنید، گوشی هوشمند Kyocera DuraForce XD گزینه‌ مناسبی برای شما خواهد بود.


در اینجا به پایان بررسی بهترین گوشی‌های مقاوم سال ۲۰۱۶ رسیدیم، ممکن است گوشی‌های مقاوم دیگری نیز در بازار باشد که ما در این جا به آنها اشاره نکردیم، با این حساب پیشنهاد می‌کنیم اگر فکر می‌کنید جای گوشی جان‌سخت به خصوصی در این لیست خالی است، نام و مشخصات آنرا در قسمت نظرات با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

phonearena.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.