گوگل حجم دانلود آپدیت اپلیکیشن‌ها را از پلی‌استور کاهش داد

همان‌طور که می‌دانید اگر اپلیکیشنی روی دستگاه شما نصب باشد هنگام آپدیت از پلی‌استور تنها بخش مربوط به آپدیت آن دانلود شده و حجم کمتری از کل اپلیکیشن دانلود خواهد شد. حالا گوگل این حجم را حتی بیش از پیش کاهش داده است.

2

به‌طور مثال اگر یک اپلیکیشن 40 مگابایت حجم داشته باشد برای آپدیت آن نیاز نیست تمام 40 مگابایت نسخه جدید دانلود شود و پلی‌استور به صورت هوشمند تنها مقدار مورد نیاز برای آپدیت را دریافت خواهد کرد. از این پس اگر قصد آپدیت اپلیکیشنی را داشته باشید پلی‌استور به جای حجم کل مقدار مورد نیاز برای دانلود را تحت عنوان Update size برایتان مشخص خواهد کرد. به این ترتیب دقیقاً می‌دانید با آپدیت هر اپ چقدر از حجم اینترنت عزیزتان را صرف خواهید کرد.

گوگل همچنین به لطف الگوریتم جدید دلتای خود با نام bsdiff موفق شده حجم آپدیت‌ها را تا 50 درصد و حتی بیشتر کاهش دهد. به‌طور مثال یک آپدیت بزرگ برای مرورگر گوگل کروم که پیش از این 22.8 مگابایت حجم داشته حالا تنها 12.9 مگابایت حجم دارد و بسته‌های آپدیت کوچک 15.3 مگابایتی این اپ نیز تنها 3.6 مگابایت یعنی 76 درصد کمتر از اینترنت شما را مصرف خواهد کرد.

play-store-update-size

گوگل همچنین به توسعه‌دهندگان اجازه داده تا محتوای گرافیکی با وضوح بالا و یا فایل‌های چندرسانه‌ای را برای اپلیکیشن‌های خود تا سقف حجم 2 گیگابایت توسط الگوریتم جدید دلتا فشرده‌سازی کنند. به این ترتیب بازی‌هایی که به دیتا نیاز خواهند داشت 12 درصد حجم کمتری برای نصب طلب کرده و هنگام عرضه نسخه‌های جدید، هر آپدیت حدود 65 درصد حجم کمتری خواهد داشت.

به این ترتیب نه‌تنها حجم ترافیک ارزشمند کاربران اندرویدی کمتر مصرف خواهد شد بلکه آپدیت‌ها سریع‌تر دانلود و نصب خواهند شد. برای بهره بردن از این امکان جدید پلی‌استور نیاز به اقدام خاصی نیست و با آپدیت شدن خودکار Google Play Services و Play Store این ویژگی جدید نیز به مرور زمان برای تمام کاربران اندرویدی فعال خواهد شد؛ البته اگر از پلی‌استور برای دریافت و آپدیت اپ‌های خود استفاده می‌کنید.

phonearena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. حسن می‌گوید

    آفرین به گوگل ….
    خیلی کار عالی و درستیه.تو اپ استور آیفون مصب آدم در میاد کل حجم رو برای آپدیت باید نصب کنی.

  2. Amir می‌گوید

    این یزرگترین مزیت
    گوگل پلی بود اون زمانی که همه میگفتن بازاز بازاز
    و گوگل پلی تازه از تحریم در اومده بود
    هرچی اینو میگفتم مگه کسی گوش میداد