۱۰ استفاده واقعاً مفید از گوشی یا تبلت اندرویدی بازنشسته شما!

دستگاه اندرویدی شما توانایی انجام بسیاری از کارها را دارد که شما هنوز به آن‌ها پی نبرده‌اید، با اندکی تلاش شما می‌توانید دستگاه قدیمی اندرویدی خود را از عمق کمد خود بیرون آورده و از آن‌ها استفاده کنید.

4

در اینجا با یکدیگر به 10 مورد از این موارد اشاره می‌کنیم.


1- ساعت زنگ‌دار

10-great-uses-old-android-phones-tablets-01آیا مردم هنوز ساعت زنگ‌دار می‌خرند؟ آیا شما از گوشی هوشمند خود به‌عنوان یک ساعت زنگ‌دار استفاده می‌کنید؟ این خیلی راحت و آسان است که شما با کمک یک اپلیکیشن یک ساعت زنگ‌دار هوشمند از وسیله اندرویدی خود بسازید. اندروید از نسخه 4.2 Jelly Bean امکان اضافه کردن ویژگی Daydream به تلفن شمارا دارد تا ساعت شما را بسیار زیباتر کند.

در حقیقت ده‌ها اپلیکیشن وجود دارد که می‌تواند تلفن هوشمند شمارا به یک ساعت زنگ‌دار هوشمند تبدیل کند که برای مثال Alarm Clock Xtreme یکی از محبوب‌ترین آن‌ها محسوب می‌شود. از همه مهم‌تر این است که ساعت زنگ‌دار شما توانایی اتصال به سیستم‌های صوتی دیگر را نیز دارد درنتیجه اگر شما دارای خواب‌سنگینی هستید دیگر نگران خواب ماندن نخواهید بود.


2- MP3 Player

آیا شما یکی از علاقه‌مندان موسیقی هستید؟ تبلت و تلفن همراه اندرویدی قدیمی شما می‌تواند کمک بسیار خوبی جهت رسیدن به علاقه شما باشد.

Galaxy-S3-music

یکی از راه‌های استفاده از تلفن‌های هوشمند اندرویدی قدیمی استفاده از آن‌ها به‌عنوان mp3 player است و مزیت استفاده از این وسایل به‌جای تلفن‌های همراه جدید شما این است که با این کار باطری موبایل یا تبلت شما کمتر مصرف می‌شود و شما می‌توانید از تلفن اصلی خود بیشتر در جهت موارد ضروری استفاده کنید. شاید استفاده از تلفن‌های هوشمند قدیمی در باشگاه‌ها یا هنگام ورزش کردن هم به عمر باطری تلفن اصلی شما کمک کند هم با توجه به عدم تماس دیگران به آن تمرکز شما در هنگام ورزش کردن نیز بالاتر برود.


3- استفاده به‌عنوان یک صفحه‌نمایش کوچک

phone-security-cam

اگر شما یک دوربین نظارتی داشته باشید آنگاه می‌توانید از تبلت یا تلفن هوشمند قدیمی خود به‌عنوان یک صفحه‌نمایش برای آن استفاده کنید، شما می‌توانید هم‌زمان هم به مراقبت از کودک خردسال خود بپردازید و هم با کمک تبلت یا تلفن هوشمند قدیمی خود متوجه شوید که چه کسی هم‌اکنون پشت درب منزلتان در حال زنگ زدن است، یا اینکه شما می‌توانید با آویزان کردن دستگاه‌های اندرویدی قدیمی خود بر روی دیوار از آن‌ها به‌عنوان صفحه‌نمایش دوربین‌های نظارتی خود استفاده کنید و از این طریق می‌توانید در هزینه‌های خرید یک LCD برای دوربین‌های نظارتی جلوگیری کنید.

یکی از بهترین اپلیکیشنها برای این منظور  IP Cam Viewer Lite است.


4- دستگاهی برای توسعه

10-great-uses-old-android-phones-tablets-02شاید شما درباره ROM های کاستوم جدید چیزهایی خوانده باشید و بسیار مشتاق که از آن ROM ها استفاده کنید ولی از طرفی نیز می‌ترسید که تلفن همراه ارزشمند هوشمندتان به آجر تبدیل شود پس چاره چیست؟ در اینجاست که می‌شود از تلفن‌های اندرویدی قدیمی خود به‌عنوان موش آزمایشگاهی استفاده کنید و بدون ترس از نابود شدن ضمانت‌نامه خرید و یا دیگر موارد، دنیای ROM ها را زیر پا بگذارید و به جامعه توسعه‌دهندگان این فضا بپیوندید.


5- کنترل از راه دور دوربین‌های DSLR

phone-dslr-remote

یکی از کاربردهای جالب وسایل هوشمند اندرویدی توانایی جفت شدن با دوربین‌های DSLR از طریق Infrared است، برای مثال شما می‌توانید تبلتهای قدیمی Samsung Galaxy Tab 7 Plus را به دوربین‌های DSLR جفت کنید و از اپلیکیشنهای جالب عکاسی استفاده نمایید و در حقیقت این دوربین‌ها رو به کنترل خود درآورید و هرچه بیشتر تصاویر جالب و زیبا پدیدآورید.


6- کتاب آشپزی

cooking-app

شما می‌توانید از تبلتها و تلفن‌های قدیمی خود به‌عنوان کتاب‌های آشپزی دیجیتال استفاده کنید، شاید بسیاری باشند که به دلیل آشفته‌بازاری که هنگام آشپزی به وجود می‌آید ترجیح می‌دهند که از تلفن و تبلتهای خود به‌عنوان کتاب آشپزی استفاده نکنند زیرا امکان آسیب رسیدن به آن‌ها هنگام آشپزی بسیار زیاد است. حالا شما می‌توانید با خیالی راحت از پخت غذاهای لذیذ خود لذت ببرید و در هنگام آشپزی نیز ترسی از خراب شدن تلف همراه یا تبلت خود نخواهید داشت زیرا این تبلتها عمر خود را کرده‌اند.

اپلیکیشنهایی که بسیار می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند عبارت‌اند از YouTubeKindle.


7- قاب عکس دیجیتال

photo-frame-android

امروزه صدها نوع از قاب‌های عکس دیجیتالی در بازار وجود دارد که توانایی اتصال با بلوتوث را نیز دارا هستند ولی شما لازم نیست هزینه‌ای جهت خرید آن‌ها بپردازید زیرا تبلتهای اندرویدی قدیمی شما می‌تواند این نقش را به‌خوبی برای شما ایفا کند، شما می‌توانید از این وسایل با کمک اپلیکیشنهای خاصی به‌عنوان قاب‌های عکس دیجیتالی استفاده کنید.

ازجمله اپلیکیشنهایی که در این زمینه بکار شما می‌آید می‌توان به Dayframe اشاره کرد.


8- کنسول بازی

10-great-uses-old-android-phones-tablets-03شاید تبلتهای قدیمی شما دیگر توانایی اجرا کردن بازی‌های باکیفیت جدید را نداشته باشند ولی این موضوع جلوی آن‌ها را برای اجرای بازی‌های زیبا و خاطره‌انگیز دوران کودکی‌تان را نخواهد گرفت، کافی است با نصب اپلیکیشن‌هایی دستگاه‌های اندرویدی خود را به کنسول‌های بازی در دوران کودکی خود تبدیل کنید و از بازگشت به دوران کودکی خود لذت ببرید.

از جمله اپلیکیشن های کاربردی در این زمینه می‌توان به  ePSXe for Android, SuperN64, My Boy! Free. اشاره کرد.


9- کتابخوان الکترونیکی

10-great-uses-old-android-phones-tablets-04امروزه مثل MP3 Player ها دیگرکسی پول خود را برای خرید E-Book Reader ها خرج نمی‌کند. حال بجای اینکه باتری وسیله هوشمند خود را صرف مطالعه رومان موردعلاقه خود کنید می‌توانید از تبلت یا تلفن همراه قدیمی خود ازاین‌جهت استفاده کنید و هر چه بیشتر باتری خود را ذخیره کنید، حال موضوع جالب این است که اگر شما از گوشی‌های هوشمندی همچون Galaxy S2 یا Samsung Galaxy S3 یا هر نوع تلفن هوشمندی با یک صفحه‌نمایش OLED در قدیم استفاده می‌کردید می‌توانید با قرار دادن تم شب (night theme) هر چه بیشتر از باتری تلفن استفاده کنید، زیرا این حالت حداقل مصرف انرژی را به همراه دارد.


10- خیلی بیش ازآنچه فکر می‌کنید می‌توانید انجام دهید!

smartphone-car-gps

ما می‌توانیم در اینجا به همین 10 مورداستفاده از تبلت ها و گوشی‌های هوشمند قدیمی بسنده کنیم ولی در حقیقت خیلی بیشتر ازآنچه که فکر می‌کنیم می‌توانیم از این وسایل استفاده کنیم مثلاً شما می‌توانید از این وسایل به‌عنوان سرویس‌های رسانه‌ای و یا به‌عنوان دستگاه جی‌پی‌اس درون ماشین خود و یا به‌عنوان مانیتور جهت سرگرمی در ماشین و یا به‌عنوان کنترل سیستم اتوماسیون منزلتان استفاده کنید.

اگر تمام ایده‌های بیان‌شده در بالا شمارا راضی نکرد شما می‌توانید وسیله اندرویدی خود را بفروشید و با پول آن به زخمی از زخم‌های زندگی‌تان برسید و یا اینکه آن را به فردی مستمند اهدا کنید و یا اینکه آن را درون سطل زباله بی اندازید بهر حال تصمیم نهایی با شماست!

androidauthority

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

4 نظر برای این مطلب
  1. Alikani می‌گوید

    با سلام وعرض خسته نباشید به تمامی دوستان ودست اندرکارانی که مرا یاری خواهندکرددوستان عزیزم بنده بتازگی یک گوشی هوشمند خریداری کرده ام ومی تونم بگم تقریبا” از هیچ چیزش سر در نمی آورم وهر کدام از بخشهایش که وارد می شوم یک جوری گیرم می کنم ازهرجایی هم که راهنمایی می خواهم اصلا” قابل اجرا نیست مثلا”چند وقت پیش می خواستم در یک برنامه آموزشی وارد شوم از من حساب کاربری خواست اول اصلا”نمی دانستم حساب کار بری یعنی چه فکر می کردم که شماره حساب بانکیمو می خواد که حسابم رو خالی کنه ترسیدم بعدباخودم گفتم حساب من که خالی خدائی هست بالاخره متوجه شدم که باید ایمیلم را وارد کنم ایمیل راوارد کردم یکجایی یک حرفی اضافه یا کم زدم وقتی وارد سایت شدم سیستم پیام داد که نام کاربری یا پسورد اشتباه هست خلاصه با چند روز کنجار رفتن مجبور شدم دوباره ثبت نام انجام دهم که درحین کار باز پیام اومدکه این کاربری متعلق به کس دیگریست در آخر مجبور شدم برای ورود یه هاتمیل بسازم رفتم به آموزش ساخت هاتمیل یه جایی رو پیدا کردم که آموزش میداد می گفت(می نوشت) وارد سایت شوید فلان قسمت فرم را به انگلیسی نوشته شده پر کنید ولی وقتی وارد سایت شدم فرم فارسی بود واصلا”خبری ازاون کلمات واصطلاحات انگلیسی نبود زبان گوشی را انگلیسی کردم افاقه ای نکرد رفتم جایی که فرمشو فارسی توضیح دهد این دیگه فارسی بودو فرمی رو که اموزش میداد فارسی بودوزبان گوشی رو هم فارسی کردم ولی وقتی وارد سایت شدم اینبار فرم انگلیشی بود دیگه بیخیال هاتمیل شدم یعنی دیدم بی فایدهس نه تنهابنده مشلکم خیلی حاده بلکه(البته سوء تفاهم نشه شماها خیلی عالی هستین واستاد بزرگوار)یه عده افرادسود جووتایید طلب یه مطلبی رو کپی وباسم خودشان ثبت میکنندبا این حال خوش بحالشان که ازهمه چیز گوشی سردر می اورند مثل من خرشان توگل نمی مونه که بلانصبت محتاج اونجور آدما بشم حال از شما دوستان هرکسی لطف ومحبت کنه مرا دراین امر یاری بده ممنون میشم قبلا”اززحمات بیشائبه دوستان کمال تشکر وقدردانی رادارم ٪ممنون و متشکر

    1. Alikani می‌گوید

      سالی که نیکوست از بهارش پیداست آقای محترم من نوشتم گوشی دست من ازنظر استفاده مثل لنگه کفش کهنه است حالا من جواب نظرم را چگونه پیدا کنم؟

  2. alibabaei می‌گوید

    دقیقا در اتاق بنده تمامی موارد با آپشن های بیشتر شکل گرفته ، خیلی دوست دارم عکسش رو برای شما بفرستم

  3. Amir می‌گوید

    کتاب خوان رو خیلی موافقم