اینتل پردازنده‌های نسل هفتم خود را پاییز به تولیدکنندگان عرضه می‌کند

Kaby Lake نسل هفتم پردازنده‌های اینتل در حال ارسال شدن به تولیدکنندگان کامپیوترها است، به این معنی که کامپیوترها و تبلت‌هایی که قرار است از این چیپست استفاده کنند تا چند ماه آینده و در آغاز پاییز برای عرضه به مشتریان خواهند بود. این اطلاعات در طول تله‌کنفرانسی مربوط به گزارش مالی سه‌ماهه دوم سال جاری میلادی (13 فروردین تا 11 تیر) توسط شرکت اینتل بیان شد.

0

Kaby Lake از USB 3.1، HDCP 2.2، Thunderbolt 3 پشتیبانی می‌کند و توان طراحی گرمایی 95 وات دارد. همچنین بر اساس فرایند تولید 14 نانومتری ساخته‌شده، مدلی که قبل از این skylake و broadwell هم از آن استفاده کرده بودند. این باعث می‌شود که Kaby Lake در برنامه طولانی‌مدت tick-tock اینتل جای نگیرد. این برنامه از سال 2007 شکل گرفت و در آن در حدود هر 1 سال تا 18 ماه یکی از دو کار Tick یا Tock انجام می‌شود. Tick به این معنی است که در هر عرضه، پردازنده بر فرآیند تولید کوچک‌تری نسبت به عرضه قبلی صورت بگیرد. همچنین هر به‌روزرسانی معماری وسیع نیز Tock نامیده می‌شود. این به هر چیپست جدید اینتل اجازه می‌داد که مستقیماً به کمک تکنیک‌های نسل قبلی ساخته بشود.

اما بااینکه skylake نسل قبلی یک Tock بود، Kaby Lake یک Tick نخواهد بود. چراکه قرار است درست مثل دو نسل قبلی یعنی Skylake و Broadwell به کمک فرآیند تولید 14 نانومتری ساخته شود.

قسمتی از علت این کار به برخاستن اینتل بر ضد قوانین فیزیک مربوط می‌شود. هرچقدر اندازه موردنظر چیپست نهایی کوچک‌تر باشد، تولید آن بدون پیدا کردن مشکلات و عوارض جدید نیز دشوارتر خواهد بود. با توجه به این مطلب، اینتل در سال گذشته پردازنده‌های Kaby Lake خود را به‌عنوان محصولی که تنها بهینه‌سازی شده است، معرفی کرد. نسل جدید بر اساس Skylake ساخته‌شده، اما به‌جای کاهش ابعاد، سرعت بیشتر و قابلیت‌های جدیدی به دست آورده است.

tick-tock-die-720x720 (1)

Cannonlake که برای عرضه در سال 2017 برنامه‌ریزی‌شده، بر پایه فرآیند تولید 10 نانومیلیمتری ساخته خواهد شد.

در حال حاضر لپ‌تاپ‌های زیادی که قرار باشد از پردازنده‌های Kaby Lake استفاده کنند معرفی نشده‌اند، اما با توجه به اینکه چیپست‌ها راه خود را به‌سوی سازندگان لپ‌تاپ باز می‌کنند، به‌زودی شاهد معرفی چنین لپ‌تاپ‌هایی خواهیم بود. اگر این سری پردازنده نیز مانند سری پردازنده‌های قبلی فروش داشته باشند تا قبل از اواسط دی‌ماه می‌توانیم شاهد اولین هجوم دستگاه‌هایی که از Kaby Lake استفاده می‌کنند باشیم. باقی دستگاه‌ها در اول سال میلادی 2017 که بعد از دی‌ماه است عرضه می‌شوند.

digitaltrends

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.