آپدیت وان‌پلاس ۳ باعث کاهش شارژدهی باتری آن می‌شود

به نظر می‌رسد مشکلات شرکت وان‌پلاس با گوشی OnePlus 3 هنوز تمام نشده باشد. این کمپانی به‌تازگی آپدیتی را عرضه کرد، پس گرفت و دوباره عرضه کرد. این آپدیت قرار بود مشکلات بسیاری از کاربران را درباره این گوشی هوشمند، خصوصاً در حوزه مدیریت RAM و پشتیبانی از sRGB برطرف کند. بااینکه به نظر می‌رسد این مشکلات برطرف شده باشند، مشکلات دیگری سر برآورده‌اند.

1

برخی از کاربران که تعداد دقیق آن‌ها مشخص نشده است، پس از نصب این آپدیت شاهد افزایش سرعت خالی شدن باتری بوده‌اند. به نظر می‌رسد کاربران به‌اجبار یک باگ نرم‌افزاری را با باگ دیگری مبادله کرده باشند.

گوشی OnePlus 3 از باتری قدرتمندی برخوردار نیست و احتمالاً برخی از نقدهای این گوشی به ضعف باتری اشاره‌کرده باشند؛ اما با توجه به گزارش این کاربران، سرعت مصرف باتری از حالت عادی خارج‌شده و شتاب گرفته است. از دست دادن یک درصد از باتری آن‌هم هر چهار دقیقه اصلاً شوخی نیست. بعد از 6 ساعت کاربر باید دوباره گوشی خود را شارژ کند. اگر در حال استفاده از دستگاه باشد، این مدت کوتاه‌تر هم خواهد بود.

oneplus-battery-drain-11

در مشکلاتی نظیر این، انداختن تقصیر بر گردن برنامه‌های واسط و متفرقه کار راحتی است؛ اما پاک کردن این برنامه‌ها یا بستن آن‌ها در پس‌زمینه نیز تأثیری نداشت و کاربران با مشکل عمیق‌تری روبه‌رو هستند. یکی از مؤسسان OnePlus آقای Carl Pei اشاره کرد که تصمیم آن‌ها مبنی بر استفاده سبک از RAM برای بهبود بازده عمر باتری گوشی بوده است. حالا که از RAM تا مرز خفگی استفاده می‌شود، ممکن است شتاب گرفتن کاهش عمر باتری را موجب شده باشد. بااین‌وجود، چنین سرعتی اصلاً قابل‌قبول نیست.

با توجه به اینکه مشکل هنوز چندان فراگیر نشده است، پیدا کردن علت اصلی آن دشوار خواهد بود. امیدواریم که کمپانی به این مشکلات توجه کرده و راه‌حلی را برای اینکه کاربران مجبور به دو بار شارژ گوشی در روز نشوند، در نظر بگیرد.

slashgear

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. Amir می‌گوید

    گوشی نمیساخت سنگین تر بود