مرورگر Maxthon اطلاعات حساس کاربر را بدون اطلاع جمع‌آوری می‌کند

Maxthon یکی از مرورگرهای نسبتاْ قدیمی اما کمتر شناخته شده برای ویندوز و مک محسوب می‌شود. ظاهراْ محققان امنیتی متوجه شده‌اند که این مرورگر اطلاعات حساسی از کاربر را بدون اطلاع او جمع‌آوری می‌کند.

0

محققان Exatel در گزارشی ادعا کرده‌اند که مرورگر مکستون اطلاعات کاربر را فارغ از این‌که آیا در برنامه بهبود تجربه کاربری آن ثبت نام کرده باشید جمع‌آوری کرده و به سرور ارسال می‌کند. این اطلاعات تنها شامل مواردی برای پشتیبانی کاربر مثل نسخه نرم‌افزارها و یا خاموش و روشن بودن مسدودکننده تبلیغات نشده و اطلاعات شخصی‌تری مثل تمام تاریخچه مرور وب و جستجوهای گوگل را نیز شامل می‌شود. این اطلاعات البته رمزگذاری شده و با فرمت ZIP به شکل یک فایل تصویر پنهان می‌شود اما Exatel نشان داده دسترسی به اطلاعات درون آن با مهندسی معکوس اصلاً کار پیچیده‌ای نخواهد بود.

وبسایت Engadget در این مورد از مکستون پاسخی را جویا شده اما هنوز هیچ پاسخ رسمی دریافت نکرده است. البته در انجمن‌های وبسایت مکستون این شرکت به جمع‌آوری اطلاعات کاربران خارج از برنامه UEIP اعتراف کرده اما ادعا می‌کند هیچ اطلاعاتی مربوط به حریم شخصی کاربر را جمع‌آوری نکرده است. همان‌طور که می‌دانید تاریخچه مرور و جستجو از شخصی‌ترین اطلاعات کاربر محسوب می‌شوند و حتی اگر مکستون از این اطلاعات سو استفاده نکند همیشه امکان دستیابی هکرها به آن وجود خواهد داشت.

با توجه به این‌که این مرورگر در جهان صدها میلیون نفر کاربر دارد امیدواریم Maxthon هرچه سریع‌تر مشکل را برطرف کرده و شفاف‌سازی کند.

engadget

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.