مراقب اپلیکیشن‌های سودجوی مرتبط با بازی Pokémon GO باشید

دیگر بازی Pokemon Go به پدیده‌ای بزرگ بدل شده است. مردم را به واقعیت افزوده علاقه‌مند می‌کند، الهام‌بخش فیلم‌سازان است و حتی به بازیکنان در کنترل استرس کمک می‌کند. متأسفانه راه‌هایی را برای حمله سودجویان و تولیدکنندگان بدافزار هم بازکرده است.

0

بنا بر گفته‌های تیم آنتی‌ویروس ESET، از زمان عرضه Pokemon Go حداقل 3 نرم‌افزار تقلبی دیگر از این بازی با نام‌های مشابه در گوگل‌پلی استور پیدا شده است. یکی از آن‌ها اولین برنامه مخرب در گوگل‌پلی استور است که به قفل‌کردن صفحه گوشی می‌پردازد.

برنامه Pokémon GO Ultimate در نگاه اول بسیار شبیه به بازی اصلی به نظر می‌رسد، اما بعد از نصب به PI Netwrok تغییر نام می‌دهد. اگر آن را بازکنید دستگاه سریعاً قفل‌شده و تنها راه باز کردن قفل، بیرون آوردن باتری یا ریست کردن دستگاه به کمک Android Device Manager است. بعدازاینکه دستگاه دوباره روشن شد، این برنامه خود را پنهان می‌کند و در پس‌زمینه با کلیک بر تبلیغ‌ها به کسب درآمد می‌پردازد. شرایط می‌تواند از این هم بدتر شود. به گفته وبلاگ شرکت ESET، این اپلیکیشن تنها یک‌قدم با تبدیل‌شدن به باج‌افزار فاصله دارد. باج افزار دسترسی به سیستم را محدود می‌کنند و سازنده آن برای برداشتن محدودیت درخواست دریافت مبالغی را دارد.

دو برنامه جعلی دیگر از Pokémon GO پیغام‌های امنیتی غیرواقعی را نشان می‌دادند و از کاربران می‌خواستند برای بهره‌مند شدن از سرویس حذف ویروسی که اصلاً وجود نداشت، پول بپردازند. به نظر می‌رسد که الآن هر سه این برنامه‌ها از گوگل‌پلی استور حذف شده باشند، اما حواستان را جمع کنید. ممکن است در روزهای آتی برنامه‌های مشابه دیگری سبز بشوند. بااین‌حال شما هم از بازی لذت ببرید؛ فقط مطمئن شوید قبل از اینکه برای گرفتن پوکمون‌ها بشتابید، بازی درست و واقعی را دانلود کرده باشید.

engadget

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.