سونی پایان برنامه آزمایشی اکسپریای خود را اعلام کرد

اواخر سال گذشته بود که سونی برنامه آزمایشی اکسپریای خود را معرفی کرد، اکنون نیز عمر این برنامه به سرآمده و سونی پایان برنامه آزمایشی اکسپریای خود را اعلام کرد.

1

این برنامه به کاربران اکسپریا اجازه می‌داد تا به آپدیت‌های آزمایشی اندروید در گوشی خود دسترسی داشته باشند. به این ترتیب می‌توانستند آپدیت‌های اندروید مارشملو نسخه ۶.۰ را آزمایش کنند.

این برنامه در نوع خود جالب به نظر می‌رسد؛ اما از قرار معلوم سونی بر این باور است که برنامه آزمایشی اکسپریای سونی، ارزش هزینه‌ای که صرف می‌شود را ندارد. به این ترتیب از این پس فیرم‌ورهای آزمایشی دیگر از جانب سونی برای گوشی‌های اکسپریا منتشر نخواهد شد. البته باید گفت خوشبختانه تا این جای کار سونی در برنامه آزمایشی اکسپریا خود خوب پیش رفته است و از قرار معلوم فیرم‌ور جدیدی برای اکسپریا زد ۲ و اکسپریا زد ۳ در راه است. لازم به ذکر است که کاربرانی که در برنامه‌ آزمایشی اکسپریا ثبت نام کرده‌اند به صورت خودکار این آپدیت جدید را در زمان مقرر دریافت خواهند کرد.

به غیر از بحث هزینه‌ها، سونی در خصوص عدم پشتیبانی از این برنامه سخنی به میان نیاورده است. چندی پیش واحد موبایل سونی اعلام کرد که تمرکز کمتری در بازارهای هندوستان، چین و آمریکا خواهد داشت و ممکن است تعطیل کردن برنامه آزمایشی اکسپریا نیز در همین راستا باشد. به این ترتیب بدون شک کاربران گوشی‌های اکسپریا از این تصمیم سونی دلخور خواهند شد.

اندروید نسخه ۷.۰ Nougat در راه است و با این حساب ممکن است پس از انتشار این آپدیت برنامه آزمایشی اکسپریا مجدد راه‌اندازی شود؛ اما تا آن زمان بدون شک کاربران گوشی‌های اکسپریا دیگر آپدیت‌های آزمایشی را دریافت نخواهند کرد.

ubergizmo.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. Amir می‌گوید

    اینجاس که باید به پافشاری ماکروسافت احسنت گفت