چیپست Apple A10 در بنچمارک Geekbench رؤیت شد

احتمالاً بیشتر افراد می‌دانند آیفونی که در سال جاری عرضه می‌شود، از چیپست A10 استفاده خواهد کرد. بااین‌حال هنوز ویژگی‌های دقیق این چیپست معلوم نیست، اما به‌تازگی اندک اطلاعاتی از این چیپست توسط Geekbench پخش‌شده است و ممکن است برخی از شما از آن‌ها خوشتان نیاید.

2

همان‌طور که در گراف بالا که توسط تیم TechTastic ساخته‌شده است می‌بینیم، تفاوت قدرت بین چیپست A10 و A9 از آیفون 6s چندان زیاد نیست؛ اما تفاوت قدرت بین A9 و A8X زیاد است. همین‌طور متوجه می‌شویم که A9X در کارایی 10 امتیاز بیشتر از A10 کسب کرده است که حدس می‌زنیم بی‌اهمیت باشد.

به‌علاوه، گزارشی از سرویس میکروبلاگ Weibo ادعا می‌کند که چیپست A10 برای کار با پردازنده دو هسته‌ای تحت توسعه است. با توجه به اینکه این روزها گوشی‌های اندرویدی از پردازنده‌های چهار، شش و هشت هسته‌ای استفاده می‌کنند، طراحی چیپست A10 قدیمی به نظر می‌رسد. به‌هرحال چون اپل سخت‌افزار و نرم‌افزارهای دستگاه‌های آی‌او‌اس را تحت کنترل دارد، مشکلی به وجود نخواهد آمد.

برای چند لحظه فکر کنید آیا برنامه‌هایی که روزانه از آن‌ها استفاده می‌کنیم به قدرت آن‌چنانی نیاز دارند؟ احتمالاً اکثر کاربران معمولی این‌طور نیستند، اما همیشه بین گوشی‌های اندرویدی و آیفون‌ها مقایسه صورت می‌گیرد و اینکه بعدازاین مدت اپل همچنان از طراحی پردازنده دو هسته‌ای برای چیپست‌های خود استفاده می‌کند، ممکن است برخی کاربران را ناامید کند. فراموش نکنیم که در آخر نحوه استفاده روزمره از گوشی است که سخت‌افزار موردنیاز را تعیین می‌کند.

ubergizmo

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. من می‌گوید

    به جاش تعداد دستور العمل در هر سیکلش بیشتره که برای نرم افزاریی که هنوز به طور همزمان امکان استفاده از تمام هسته ها رو ندارن کارای بهتری نشون میده

  2. Amir می‌گوید

    برای کار با پردازنده دو هسته‌ای تحت توسعه است. با توجه به اینکه این روزها گوشی‌های اندرویدی از پردازنده‌های چهار، شش و هشت هسته‌ای استفاده می‌کنند، طراحی چیپست A10 قدیمی به نظر می‌رسد

    این جمله خیلی زوررر دارهااا
    مگه همچی به هسته هس