اپ‌نت: Splitwise؛ درج و محاسبه خودکار خرج‌های گروهی

خیلی از شما تجربه زندگی دانشجویی و مجردی را داشته‌اید. نکته‌ای که همیشه در این‌سبک زندگی مورد توجه قرارمی‌گیرد و گاهی ایجاد مشکلات جدی برای افراد می‌کند، نحوه خرج کردن و حساب و کتاب مالی بین اعضاء است. اپلیکیشن Splitwise یک راهکار مطمئن و مورد قبول برای همه خواهد بود، چرا که به طور کاملا دقیق و خودکار تمام حساب ها را انجام داده و گزارش آن برای تمام اعضاء ارسال می‌شود.

0

در قسمت friends شما می‌توانید دوستانتان را از طریق ایمیل و یا شماره تلفن به اپ اضافه کنید تا برای آنها یک پیام دعوت ارسال شود؛ در صورتی‌که اپ را داشته باشند وارد لیست شده و در غیر این صورت باید آن را دانلود و نصب کرده و از اینجا حساب و کتاب شروع می‌شود!

splitwise-1

در قسمت Activity لیست پرداخت‌ها قابل مشاهده است. با لمس + یک صورتحساب جدید را اضافه کنید. این صورت حساب می‌تواند بین شما و یکی از دوستانتان و یا گروهی از آن‌ها باشد. بعد از انتخاب اسم، یک توضیح برای این قسمت قرار می‌دهید، اپلیکیشن به‌طور پیش فرض انواع طبقه‌بندی‌ها را برایتان قرارداده که با لمس علامت کنار توضیحات می‌توانید آن‌ها را مشاهده کنید. قیمت را وارد کرده و در گزینه بعد نوع تقسیم و دریافت یا پرداخت آن را مشخص می‌کنید.

splitwise-2

هزینه پرداخت شده باید مشخص شود که توسط چه کسی پرداخت شده، شما یا یکی از افراد لیست. سپس نوع تقسیم و پرداخت آن را انتخاب می‌کنید که با این راه‌ها قابل تقسیم است: به طور مساوی، نامساوی(تعیین مبلغ مربوط به هر فرد)، درصدی، سهم‌بندی و مقداری که هر فرد اضافه تر دریافت می‌کند. به طور مثال 50 هزارتومان پرداخت هزینه قبض برق مربوط به 4 نفر مشخص. گزینه دیگری که می‌توانید انتخاب کنید میزان بدهی و یا طلب شما از افراد است که دیگر نیازی به انتخاب نوع تقسیم‌بندی ندارد چرا که این مبلغ باید کاملا پرداخت و یا دریافت شود. در نهایت میزان پولی که هر فرد باید پرداخت یا دریافت کند و اسم طرف حساب برایش مشخص می‌شود.

splitwise-3

به این ترتیب نیازی به تهیه دفتری برای حساب و کتاب و یا محاسبه ماهانه آن نیست و تمامی جمع و تفریق و تقسیم‌ها به‌صورت خودکار توسط اپ درست پس از وارد شدن یک خرج جدید محاسبه خواهد شد. همچنین می‌توانید تاریخچه خرج‌های خود و بدهکاری‌ها و بستانکاری‌های خود را از تک تک افراد به راحتی مشاهده کنید. علاوه بر آن هر وقت یکی از دوستانتان خرج گروهی انجام دهد از طریق نوتیفیکیشن به اطلاع سایر اعضا نیز خواهد رسید.

اپلیکیشن Splitwise به رایگان در گوگل پلی استور و اپ استور برای اندروید و آیفون عرضه شده است.

appnet-google-play

appnet-app-store

appnet-bazaar

 

 

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.