بلیزارد بازیکنان متقلب و فحاش دنیای وارکرافت را به مجازات سکوت محکوم می‌کند!

امروزه اگر در بازی‌های سبک FPS یا تیراندازی اول‌شخص مبتدی باشید و کار اشتباهی را انجام دهید، از سایر بازیکنان انواع فحش و ناسزا را می‌شنوید و این در حالی است که کمپانی Blizzard در بازی خود به نام Overwatch با بازیکنانی که احترام دیگران را نگه نمی‌دارند، به‌شدت برخورد می‌کند. حالا کمپانی می‌خواهد برخورد مشابهی را در بازی World of Warcraft نیز در پیش بگیرد.

0

شاید شما هم شنیده باشید که آپدیت نسخه Legion این بازی به‌زودی عرضه می‌شود. قرار است که Blizzard در آن ابزارهایی را برای تنبیه بازیکنان در نظر بگیرد. یکی از این قابلیت‌ها با نام «مجازات سکوت» شناخته می‌شود. طبق آن هر بازیکنی که چندین دفعه ریپورت شده باشد تحت بررسی قرار می‌گیرد و اگر علت ریپورت شدن‌ها معقول و صحیح باشد، به مجازات سکوت در حساب کاربری محکوم می‌شود.

همان‌طور که در نام آن‌هم مشخص است، تمام حساب کاربری تحت سکوت قرار می‌گیرد. به این معنی که از چت خصوصی، چت عمومی، ایجاد وقایع در تقویم و دعوت افراد مختلف به آن، ارسال نامه در بازی و هرگونه صحبت با دیگران منع خواهند شد. به نظر می‌رسد اگر Blizzard می‌توانست به دهان بازیکنان چسب بزند، این کار را هم انجام می‌داد!

بنا به گفته‌های Blizzard:

اولین باری که یک بازیکن به سکوت محکوم شود، از گفت‌وگو با دیگران به مدت 24 ساعت منع خواهد شد. بعد از اولین بار، با هر بار محکوم شدن به سکوت مدت‌زمان آن دو برابر قبل خواهد شد و برای این قانون هیچ محدودیتی وجود ندارد. به این معنی که کاربرانی که چندین بار به سکوت محکوم‌شده‌اند، ممکن است تا مدت‌ها نتوانند در بازی صحبت کنند.

آیا این روش موفق به از بین بردن بی‌احترامی خواهد شد؟ باید تا پیاده‌سازی آن صبر کنیم، اما به نظر کارساز خواهد بود.

ubergizmo

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.