قانون روسیه اپل را مجبور به ساخت یک مرکز خدمات در این کشور خواهد کرد!

این روزها دیگر نمی‌توان کالا را فروخت و از پشتیبانی کالای تولید شده سر باز زد، از قرار معلوم اپل در روسیه مرکز خدمات ندارد و آیفون‌های این شرکت باید برای گارانتی به خارج از کشور ارسال شود. به همین منظور قانون روسیه، اپل را مجبور به ساخت یک مرکز خدمات در این کشور خواهد کرد.

0

باخبر شدیم، دیمیتری پِترُوف، یکی از کاربران روس گوشی‌ آیفون، صفحه‌نمایش گوشی خود را خراب کرده است و برای تعمیر قصد داشت تا گوشی را به مرکز خدمات اپل ببرد؛ اما از قرار معلوم اپل شعبه‌ خدمات در روسیه ندارد. از طرف دیگر از آنجایی که آیفون مذکور هنوز شامل شرایط وارانتی اپل می‌شود، اپل موظف است که این گوشی صدمه دیده را با یک گوشی نو تعویض کند. در غیر این صورت هزینه تعمیر صفحه‌نمایش این گوشی از جانب سایر تعمیر کننده‌های گوشی‌های همراه هوشمند مبلغ ۴۶۹ دلار هزینه خواهد داشت.

با این حساب، پتروف در یک اقدام زیرکانه از اپل شکایت کرد. این کاربر آیفون روس، در شکایت خود مدعی شد که اپل قانون رعایت حقوق مصرف کننده را در روسیه زیر پا گذاشته است. بر اساس این قانون اپل موظف است که قطعات لازم را برای تعمیر گوشی‌های آیفون فروخته شده در روسیه در اختیار کاربران و تعمیرکننده‌های گوشی قرار دهد. ظاهرا این شکایت بالا گرفته و حتی نشریات روس هم به آن پرداخته‌اند. بر اساس متنی که در نشریه Daily Vedomosti منتشر شده، اپل گوشی‌های معیوب کاربران روس را با گوشی جدید تعویض می‌کند؛ اما وقتی صفحه‌نمایش گوشی صدمه دیده باشد، اپل نه گوشی را تعویض می‌کند و نه اینکه قطعات لازم را برای تعمیر در اختیار کاربر یا تعمیر کننده قرار می‌دهد.

اپل شبکه سرویس و تعمیرات در روسیه ندارد و به همین منظور ظاهرا قرار است مرکز خدماتی در روسیه راه‌اندازی کند، پیش بینی‌ می‌شود راه‌اندازی این مرکز خدمات در روسیه حدود یک تا دو میلیون دلار خرج روی دست اپل بگذارد. بد نیست بدانید فرآیند تعمیر یا تعویض صفحه‌نمایش آیفون به این راحتی‌ها هم نیست و دستگاه‌های مورد نیاز برای کالیبره کردن صفحه‌نمایش آیفون، قیمت بسیار گزافی دارند. از طرف دیگر تعمیرکار باید به iOS نیز دسترسی داشته باشد.

البته این نکته را نیز باید در نظر داشت که اپل در حال حاضر بازاری ۱۷ درصدی در روسیه دارد و راه‌اندازی مرکز خدمات بدون شک به رشد فروش محصولات اپل در روسیه کمک خواهد کرد.

در پایان باید به این نکته نیز اشاره کرد که با توجه به موارد فوق، راه‌اندازی مرکز خدمات برای کاربران روسِ محصولات اپل در روسیه قطعی است اما هنوز زمان بازگشایی این مرکز مشخص نشده است.

phonearena.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.