هواوی گوشی Honor 8 خود را با دوربین دوگانه معرفی کرد

هواوی عادت دارد هر از گاهی با معرفی یک گوشی هوشمندِ جدید، رنگ‌ و بوی تازه‌ای به بازار واحد موبایل خود ببخشید؛ این بار نیز شاهد رونمایی گوشی هوشمند Honor 8 با دوربین دوگانه هستیم.

1

در واقع می‌توان گفت Honor 8 از هر لحاظ شایسته لقب پرچمدار هواوی است چرا که شباهت‌های زیادی را بین هواوی P9 به عنوان پرچمدار فعلی هواوی و Honor 8 شاهد هستیم.
گوشی هوشمند Honor 8 از صفحه‌نمایشی ۵.۲ اینچی بهره می‌برد که رزولوشنی برابر با 1080p دارد، دوربین دوگانه با سنسور ۱۲ مگاپیکسلی به همراه دیافراگم f/2.2 نیز در این محصول جدید خودنمایی می‌کند. در قسمت جلو نیز شاهد دوربین سلفی با ۸ مگاپیکسل هستیم که دیافراگم آن f/2.4 است. هواوی برای این گوشی جدید خود مقدار ۴ گیگابایت رم را به همراه ۶۴ گیگابایت حافظه ذخیره سازی که از طریق درگاه کارت حافظه قابل ارتقا است در نظر گرفته. به این ترتیب همان‌گونه که اشاره شد شباهت‌های سخت‌افزاری زیادی میان Honor 8 و P9 هواوی وجود دارد.
در اینجاست که چیپست به خدمت گرفته شده در این دو گوشی تفاوت‌های بیشتری را عیان می‌کند. در Honor 8 شاهد چیپست قدیمی‌تر Kirin 950 هستیم در صورتی که P9 به چیپست جدیدتر 955 مجهز است. بد نیست بدانید هر دو چیپست، ساخت دست هواوی است. چیپست 950 به خدمت گرفته شده در Honor 8 از هشت هسته بهره می‌برد که چهار هسته از نوع Cortex-A72 هستند و در فرکانس ۲.۳ گیگاهرتز کار می‌کنند و چهارتای دیگر آنها از نوع Cortex-A53 هستند که در فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز کار می‌کنند.

پشتیبانی از شبکه‌‌های مخابراتی 4G LTE به همراه استفاده از دو سیم کارت در کنار باتری ۳ هزار میلی‌آمپری، سایر مشخصات Honor 8 را تشکیل می‌دهند. این روزها گوشی‌های تراز اول از درگاه یو‌اس‌بی نوع سی استفاده می‌کنند که این درگاه در Honor 8 نیز خودنمایی می‌کند. جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون نیز از مواردی است که استفاده آن رفته رفته در گوشی‌های هوشمند کم رنگ می‌شود؛ اما در Honor 8 شاهد این جک قدیمی هدفون هستیم.

Honor 8-1
ابعاد Honor 8 نیز برابر با ۱۴۵.۵ در ۷۱ در ۷.۴۵ میلی‌متر است و این گوشی هوشمند جدید هواوی ۱۵۳ گرم وزن دارد. به لحاظ نرم افزاری هم اندروید نسخه ۶.۰ مارشملو به همراه رابط کاربری EMUI نسخه ۴.۱ هواوی در این محصول جدید هواوی به خدمت گرفته شده است. این روزها بیشتر گوشی‌های هوشمند تراز اول به سنسور اسکن اثر انگشت مجهز هستند که Honor 8 نیز از این ویژگی بهره می‌برد و در پشت این گوشی اهد سنسور تشخیص اثر انگشت هستیم.

جالب است بدانید هواوی برای عرضه این گوشی وقت شناسی خاصی به خرج داده و قرار است Honor 8 در چین راس ساعت ۱۰:۱۸ دقیقه صبح روانه بازار شود. به لحاظ رنگ‌بندی هم قرار است Honor 8 در رنگ‌های طلایی، مشکی، صورتی و آبی روانه بازار شود. ناگفته نماند که این گوشی در مدل‌های مختلفی عرضه می‌شود که این رنگ‌بندی ممکن است در مدل‌های Honor 8 متفاوت باشد.

هواوی وعده داده تا Honor 8 که ۳ گیگابایت رم دارد و از ۳۲ گیگابایت حافظه ذخیره سازی بهره‌ می‌برد را با قیمت ۲۹۸ دلار روانه بازار کند. از طرف دیگر مدل ۴ گیگابایتی Honor 8 که فضای ذخیره سازی ۳۲ گیگابایتی دارد ۳۴۳ دلار قیمت خواهد داشت و مدل ۴ گیگابایتی این گوشی با ۶۴ گیگابایت حافظه ذخیره سازی با قیمت ۳۷۳ دلار به فروش خواهد رسید.

هواوی در حال حاضر خبری در خصوص عرضه این گوشی به بازارهای جهانی منتشر نکرده است؛ اما با توجه به سیاست‌هایی که از هواوی سراغ داریم، انتظار می‌رود تا Honor 8 ظرف چند هفته آینده از طریق فروشگاه آنلاین رسمی هواوی در کشورهای اروپایی به فروش برسد.

gsmarena.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. امین می‌گوید

    سلام,این گوشی که میان رده نیست,دوربین هاش که دوربین p9 هست پردازندش هم مگه kirin 950 همون پردازنده mate8 نیست مگه؟؟؟؟؟؟؟؟ ولی قیمتش خیلی مناسب تره.یعنی تلفیقی از mate8 و p9 هست این گوشی.