گلکسی نوت 7 با درگاه حافظه سازگار با UFS عرضه خواهد شد

این طور که پیداست سامسونگ هر چه در چنته دارد در گلکسی نوت ۷ لحاظ خواهد کرد چرا که در خبرها داشتیم شایع شده گلکسی نوت ۷ با درگاه حافظه سازگار با UFS عرضه خواهد شد.

0

اگر مشتری پر و پاقرص فارنت هستید و خبرهای فناوری را دنبال می‌کنید حتما به خبر معرفی اولین کارت‌های حافظه فوق پرسرعت UFS از جانب سامسونگ برخورد‌ه‌اید، سامسونگ مدعی است این کارت‌های حافظه جدید سرعت بسیار بالایی دارند و کاربر قادر است به ۵ برابر سرعت بیشتر نوشتن و خواندن اطلاعات نسبت به کارت‌های حافظه میکرو اس‌دی موجود در بازار دست پیدا کند. سامسونگ در زمینه ساخت حافظه‌های فلش ید طولایی دارد و این امر باعث می‌شود تا گمانه‌زنی‌ها در خصوص استفاده از حافظه‌های UFC در گلکسی نوت ۷ قوت بیشتری پیدا کند.

در این بین پس از معرفی نسخه ۱.۰ حافظه‌های فوق سریع جدید، آینده کارت‌های حافظه میکرو اس‌دی از هم اکنون در هاله‌ای از ابهام قرار می‌گیرد. خوشبختانه در همین ابتدا سامسونگ خیال کاربران را راحت کرد و پس از معرفی حافظه‌های سریع UFS، اعلام کرد تا در دستگاه‌های خود درگاهی را تعبیه خواهد کرد تا از حافظه‌های UFS و حافظه‌های میکرو اس‌دی پشتیبانی کند.

ناگفته نماند که سامسونگ در اظهاراتی به بلاگ خبری Droid-Life گفته است که کارت‌های حافظه UFS با سوکت کارت حافظه‌ میکرو اس‌دی موجود در دستگاه‌های فعلی سازگار نیست. اما همان‌‌گونه ذکر شد سامسونگ برنامه دارد تا سوکتی را طراحی کند که تجهیزات هوشمند آینده از هر دو حافظه مذکور پشتیبانی کنند. سامسونگ برای تحقق این امر از شرکای تجاری مختلفی کمک خواهد گرفت.

از این گفته سامسونگ می‌توان دو برداشت مختلف داشت. اول اینکه کارت‌های حافظه میکرو اس‌دی فعلی همچنان پشتیبانی خواهند شد. دوم اینکه فرمت جدید UFS ممکن است توسط سایر شرکت‌های تولید کننده تجهیزات هوشمند نیز مورد استفاده قرار گیرد. ذکر این نکته نیز لازم است که کارت‌های حافظه UFS 1.0 با کارت‌ریدرهای مخصوص میکرو اس‌دی که در نسل فعلی تجهیزات هوشمند شاهد آنها هستیم سازگاری ندارد.

تمام این موارد و شواهد دست به دست هم داده‌اند، تا پیش‌بینی شود گلکسی نوت ۷ از کارت‌های حافظه جدید UFS 1.0 و کارت‌های حافظه فعلی میکرو اس‌دی پشتیبانی خواهد کرد. در پایان باید گفت هنوز یک ماه تا رونمایی گلکسی نوت ۷ سامسونگ زمان باقی مانده است و بدون شک تا زمان رونمایی این گوشی پرچمدار، شایعات آن نیز خاتمه نخواهند یافت و تنها در زمان رونمایی این محصول است که صحت و سقم این شایعات مشخص خواهد شد.

phonearena.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.