خودروی سدان الکتریکی مرسدس تا پایان تابستان برای رقابت با تسلا از راه می‌رسد

شکی نیست که در حال حاضر تسلا پادشاه بلامنازع خودروهای الکتریکی محسوب می‌شود. اما شرکت آلمانی مرسدس بنز نیز برای این‌که از قافله عقب نماند دست به کار شده و قصد دارد سدان الکتریکی خود را تا پایان تابستان به نمایش بگذارد.

0

تسلا مدت‌هاست در زمینه خودروهای الکتریکی فعالیت می‌کند و سدان Model S آن هم از فروش فوق‌العاده‌ای برخوردار شده است اما این شرکت در فروردین‌ماه سدان الکتریکی جدید خود Model 3 را معرفی کرد که تحولی بزرگ در این صنعت محسوب می‌شود. Model 3 با قیمت 35 هزار دلار مناسب‌ترین گزینه خرید برای خودروهای الکتریکی محسوب می‌شود و هر شرکت دیگری در این زمینه را به چالش کشیده است.

حالا طبق اخبار آقای دیوید مک‌کارتی از مرسدس در گفتگو با وب‌سایت Motoring.com.au گفته نسخه مفهومی و ابتدایی سدان الکتریکی این شرکت شهریورماه و کمی پیش از نمایشگاه خودروی پاریس موتور به نمایش گذاشته خواهد شد. با وجود این‌که ظاهر و مشخصات این خودرو هنوز مشخص نیست (تصویر بالا مربوط به طرح مفهومی IAA است) اما گفته می‌شود این خودرو در محدوده قیمتی Model S بوده و برد مسافتی مشابهی خواهد داشت. مرسدس احتمالاً این خودرو را پیش از سال 2018 عرضه نخواهد کرد اما گفته می‌شود کارایی و سرعت از اولویت‌های آن خواهد بود.

مک‌کارتی می‌گوید مرسدس با چالشی بزرگ در زمینه تولید در زمان و بودجه مناسب مواجه است هرچند که از شرکتی به این عظمت چنین مشکلاتی بعید است. به‌هرحال با وجود این‌که این خودرو قاتل تسلا نخواهد بود مرسدس اعتقاد دارد ایلان ماسک قطعاً از عرضه آن نگران خواهد شد. در حال حاضر تسلا سعی دارد در زمینه خودروهای ارزان‌تر تمرکز کند و این عرصه را برای رقبایی مانند فورد و مرسدس باز خواهد گذاشت.

engadget

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.