تماشا کنید: ماشین‌دزدها حالا دیگر از لپ‌تاپ برای دزدی کمک می‌گیرند!

تابه‌حال حتماً در تلویزیون و یا حتی از نزدیک نحوه‌ی سرقت خودروها توسط دزد‌ها را دیده‌اید؛ معمولاً پای یک دیلم یا سیم و مفتول در میان است. اما ظاهراً با پیشرفت تکنولوژی و استفاده از سیستم‌های کامپیوتری در ماشین‌ها، دزدها نیز آپدیت شده و از لپ‌تاپ برای دزدیدن ماشین‌های مردم استفاده می‌کنند!

0

در مقاله‌ای در مجله‌ی وال‌استریت، گزارشی منتشر شده که خبر از استفاده‌ی دزدان از لپ‌تاپ برای دزدیدن خودروها می‌دهد. این دزدان امروزی به راحتی از راه دور با لپ‌تاپ به کامپیوتر مرکزی خودرو نفوذ کرده و قفل آن را باز می‌کنند و خیلی طبیعی سوار ماشین شده و در آرامش کامل آن را می‌دزدند.

یعنی دیگر کسی او را در حال تلاش برای باز کردن درب خودرو با دیلم و وسایل سنتی نخواهد دید و مچش را نخواهد گرفت. خیلی عادی به سمت ماشین قدم زده، مثل صاحب خودرو درب آن را باز می‌کند و سوار می‌شود و کسی هم شک نمی‌کند؛ خیلی شیک و مجلسی.

همراه این گزارش ویدیویی 2 دقیقه‌ای نیز منتشر شده که دزدی را نشان می‌دهد که به همین شیوه یک جیپ رانگلر مدل 2010 را از جلوی خانه‌ی صاحبش به سرقت می‌برد. در هفته‌های گذشته نیز گزارش‌های سرقت مشابهی توسط پلیس هیوستون امریکا دریافت شده‌است.

افسر ارشد پلیس هیوستون، جیمز وودز، درباره‌ی فیلم منتشر شده می‌گوید:

“ما دقیقاً نمی‌دانیم فرد رباینده چه کاری با لپ‌تاپش انجام می‌دهد، اما حدس من این است که وی با استفاده از لپ‌تاپ به سیستم مرکزی ماشین راه یافته و بعد آن را روشن می‌کند.”

Ubergizmo

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.