شرکت امنیتی Avast رقیب خود AVG را به قیمت ۱.۳ میلیارد خریداری کرد

شرکت امنیتی Avast روز گذشته با پرداخت هر سهام به مبلغ 25 دلار و به طور کلی با قیمت 1.3 میلیارد دلار، رقیب خود یعنی AVG را خریداری نمود.

0

شرکت نرم‌افزاری امنیتی AVG در سال ۱۹۹۱ توسط Jan Gritzbach تأسیس شد، با این حال در اوایل سپتامبر ۲۰۰۵ بخش زیادی از این شرکت توسط اینتل خریداری گردید.Grisoft یا همان AVG کنونی از آن زمان تا به امروز به عنوان یکی از مطرح‌ترین شرکت‌های ارائه دهنده نرم‌افزارهای امنیتی و ضد جاسوسی بر روی پلتفرم‌های مختلف شناخته می‌شود و دفتر مرکزی آن نیز در حال حاضر در آمستردام واقع شده است.

در سوی دیگر ضدویروس آواست که یک نرم‌افزار ضدویروس محسوب می‌شود توسط شرکت نرم‌افزاری آواست سافت‌ویر مستقر در شهر پراگ جمهوری چک برای اولین بار در سال ۱۹۸۸ منتشر شد با این حال به دلیل امکانات قابل قبولی که در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد، در حال حاضر بر یک پنجم بازار نرم‌افزارهای ضدویروس جهان تسلط دارد. لازم به ذکر است که اپلیکیشن Avast Wi-Fi این شرکت که به تازگی منتشر شده است، بهترین شبکه‌های Wi-Fi در گوشی هوشمند شما را از نظر امنیت را بررسی کرده و برایتان مشخص می‌کند.

به نظر می‌رسد آواست از این خرید درصدد آن است تا در بحث فنی و تکنولوژیکال توان خود را افزایش دهد و نفوذ خود را در مناطق بیشتری از دنیا پراکنده کند و این در حالی است که خرید AVG می‌تواند تعداد کاربران این شرکت را از 230 میلیون حداقل به 400 میلیون نفر در سراسر دنیا افزایش دهد. یکی از مدیران ارشد اجرایی آواست آقای وینسنت استکلر نیز در این رابطه معتقد است که ادغام این دو شرکت به دلیل اینکه که هر دوی آن‌ها در جمهوری چک افتتاح شده‌اند و از طرفی هریک بر بازارهای خاصی تسلط دارند، در نتیجه می‌تواند باعث آنالیز و بررسی محیط‌های مختلف بیشتری توسط کارشناسان آن‌ها شود که خروجی کار ارائه محصولات امنیتی قدرتمندتر از پیش خواهد بود.

venturebeat

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.