دوربین بدون آینه Fujifilm X-T2 با سنسور بهتر و فیلمبرداری 4K معرفی شد

شاید فوجی‌فیلم در دنیای دوربین‌های DSLR چندان مشهور نباشد اما دوربین X-T1 این شرکت از بهترین‌های دوربین‌های بدون آینه محسوب می‌شد. حالا فوجی‌فیلم جانشین این دوربین را با بهبودها مهمی نسبت به نسل قبلی رونمایی کرده است.

0

فوجی‌فیلم X-T2 با قیمت 1600 دلاری خود یکی از بهترین دوربین‌های بدون آینه با لنز قابل تعویض بود. دوربین‌های بدون آینه معمولاً کیفیت بالای تصاویر DSLR و قابلیت‌های حرفه‌ای آن‌ها را در یک بدنه سبک‌تر و جمع‌وجورتر به همراه دارند و فوجی‌فیلم هم در این زمینه بسیار موفق عمل کرده است.

Fujifilm-X-T2-front

امروز این شرکت مدل جدید X-T2 را معرفی کرده که یک جهش بزرگ نسبت به مدل 2014 محسوب می‌شود. این دوربین دارای یک سنسور 24.3 مگاپیکسلی (APS-C) از نوع X-Trans CMOS III است که بدون فیلتر low-pass عرضه شده و باعث ایجاد تصاویری واضح مانند DSLRها می‌شود. علاوه بر آن یک چیپست X-Processor Pro نیز برای این دوربین در نظر گرفته شده که به گفته فوجی‌فیلم باعث فوکوس خودکار دقیق‌تر 325 نقطه‌ای و 91 منطقه‌ای هیبریدی خواهد شد.

Fujifilm-X-T2-back

X-T2 حالا می‌تواند با وضوح 4K یا همان 2160p نیز با نرخ فریم 24، 25 یا 30 فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کند. این ویژگی مهم‌ترین خواسته کاربران نسل قبلی دوربین بوده که حالا قرار است به نسل جدید بیاید. در فیرمور اولیه اما فیلمبرداری 4K به ده دقیقه برای هر فایل محدود است هرچند این محدودیت ممکن است در آینده برطرف شود. در وضوح 1080p اما می‌توانید تا 15 دقیقه و در وضوح 720p تا 30 دقیقه با نرخ فریم‌های بالاتر 50 یا 60 فریم بر ثانیه نیز فیلمبرداری کنید.

Fujifilm-X-T2-lcd

درست مانند نسل قبلی X-T2 با یک طراحی مقاوم در برابر آب، یک منظره‌یاب OLED الکترونیکی، یک صفحه‌نمایش LCD سه اینچی و اتصال WiFi برای کنترل از راه دور و همچنین انتقال بی‌سیم تصاویر به گوشی یا لپ‌تاپ عرضه خواهد شد. این دوربین قادر است در هر ثانیه 8 عکس ثبت کند و محدوده ISO آن نیز بین 100 تا 21600 (52000 در تنظیمات High) خواهد بود. یکی از مشخصه‌های اصلی این سری دوربین‌های فوجی‌فیلم تنظیمات دستی مکانیکی و آسان نورسنجی، ISO، سرعت شاتر و … است که در استفاده بسیار مفید خواهند بود.

Fujifilm-X-T2-up

فوجی‌فیلم X-T2 را با همان قیمت 1600 دلار برای بدنه تنها و 1900 دلار برای بدنه به اضافه لنز 55-18 میلی‌متری XF عرضه خواهد کرد.

engadget

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.