اپل بازار گوشی‌های هوشمند چین را به برندهای چینی می‌بازد

همان‌طور که در جریان هستید، اپل در سه ماه نخست سال جاری برای اولین بار شاهد کاهش ضریب نفوذ گوشی آیفون از تاریخ عرضه این محصول به بازار بوده است و این در حالی است که به نظر می‌رسد اوضاع در چین که به عنوان بزرگ‌ترین بازار گوشی‌های هوشمند در جهان نیز شناخته می‌شود برای کوپرتینوها نامساعدتر از سایر بازارهاست.

0

بر این اساس برآورد می‌شود که فروش گوشی‌های ساخت شرکت اپل نسبت به مدت مشابه سال گذشته در بازار چین 26 درصد کاهش یافته و هم‌اکنون به 10.8 درصد این بازار رسیده است. منطقه بزرگ چین، شامل کشور چین، هنگ‌کنگ، ماکائو و تایوان می‌شود که همگی به عنوان یک بازار محسوب می‌شوند و مجموعاً در این سه ماه کاهش درآمدی بالغ بر 12.49 میلیارد دلار را برای اپل به همراه داشته است.

در همین حال بد نیست که بدانید بیشترین فروش گوشی‌های هوشمند در چین، مربوط به برند شیائومی بوده است. چین همچنان عنوان بزرگ‌ترین بازار گوشی‌های هوشمند را در اختیار دارد اما رشد فروش موبایل در این کشور، در حال کند‌ شدن است. بر این اساس حدود 53 درصد بازار گوشی همراه کشور چین در اختیار شرکت‌های نام آشنای وطنی همچون شیائومی، هواوی، Vivo و اوپو قرار دارد.

شاید همین موضوع باعث شده باشد که اپل طی چند وقت اخیر به جای سرمایه‌گذاری بر روی بازاریابی در چین، به دنبال افزایش سهم خود از بازار کشور هند است که این روزها به عنوان دومین بازار پرمخاطب تلفن همراه شناخته می‌شود.

در همین رابطه اگرچه فروش گوشی‌های آیفون در بازار هند نسبت به مدت سال گذشته با افزایش محسوسی همراه بوده است، با این حال در نظر داشته باشید که حدود 70 درصد کاربران هندی ترجیح می‌دهند گوشی‌هایی با رنج قیمت 150 دلار و کمتر از آن را برای انجام کارهای روزانه خریداری کنند و این همان معضلی است که اپل بدون شک در هنگام معرفی آیفون 7 در هند یا آن مواجه خواهد شد زیرا در این کشور از آیفون 5 اس که هم‌اکنون با قیمت 300 دلار عرضه می‌گردد به عنوان یک گوشی لوکس یاد شده و این در حالی است که بدون شک آیفون 7 با قیمتی به مراتب بالاتر راهی بازار خواهد شد.

phonearena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.