شایعه: LG Pay با یک کارت همه‌کاره معرفی خواهد شد

در حال حاضر سرویس‌های پرداخت موبایلی مختلفی همچون اندروید پی، سامسونگ پی و یا اپل پی در اختیار کاربران سراسر دنیا (لااقل به جز ایران) قرار گرفته است که هریک خدمات متنوعی را بنا به منطقه مورد استفاده ارائه می‌دهند.

0

در همین راستا چندی پیش اطلاع یافتیم که کمپانی ال‌جی نیز درصدد وارد شدن به عرصه سرویس‌های پرداخت است، با این حال به واسطه اطلاعات درز کرده به نظر می‌رسد کره‌ای‌ها خواهان ارائه سرویسی هستند که به جای گوشی همراه، از یک کارت اعتباری جامع ملقب به کارت سفید به عنوان وسیله پرداخت استفاده می‌کند.

عملکرد کارت سفید یا جادویی ال‌جی همانند کارت‌های اعتباری است اما با این تفاوت که اطلاعات چند حساب مختلف را می‌توان روی آن ذخیره کرد و به جای حمل چندین کارت، از سامانه LG Pay بهره برد. در همین رابطه ساعاتی پیش خبرگزاری کره‌ای Korea Herald‘s نیز گزارش داده است که ال‌جی تولید انبوه کارت اعتباری مورد نظر را آغاز کرده و تصویر زیر احتمالاً مربوط به نسخه واقعی این محصول می‌باشد.

lg-pay-card

اگرچه هنوز به طور دقیق تائید نشده که کارت همه کاره ال‌جی نیز از فناوری NFC در جهت تبادل اطلاعات با دستگاه‌های سازگار با آن استفاده می‌کند، با این حال این احتمال نیز وجود دارد که حتی شرکت سازنده آن را به فناوری MST مجهز کند که تقریباً با هر دستگاه پوزی سازگاری دارد. فناوری MST یا Magnetic Secure Transmission با ایجاد یک میدان مغناطیسی متناوب، اطلاعات موجود بر روی کارت‌های هوشمند را تغییر می‌دهد و یا بازخوانی می‌کند. این سیستم می‌تواند فرآیندهای این چنینی را از فاصله‌ای در حدود 3 اینچ انجام دهد.

علاوه بر این همان‌طور که در تصویر نیز مشاهده می‌شود، این کارت از آی‌سی چیپ و سیستم دریافت رمز یک‌بار مصرف OTP بهره می‌برد که  پیش‌تر شبیه به آن را در کارت هوشمند Coin و یا Plastc مشاهده کرده بودیم. فناوری مذکور قادر است اطلاعات حداقل 8 کارت اعتباری دیگر را در قالب یک کارت با ضریب امنیت بالا به کاربر ارائه دهد این در حالیست که با اغلب دستگاه‌های ATM و پوز بانکی سازگاری دارد. منابع وابسته به ال‌جی گزارش داده‌اند که این شرکت کره‌ای احتمالاً در پاییز و همزمان در مراسم معرفی جانشین گوشی V10، از کارت اعتباری جادویی خود نیز پرده برمیدارد.

androidauthority

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.