شایعه: گوگل بر روی دو ساعت هوشمند هماهنگ با Android Assistant کار می‌کند

تاکنون ساعت‌های هوشمند اندرویدی را از شرکت‌هایی مثل موتورولا، ال‌جی، سامسونگ و هواوی دیده بودیم اما طبق شایعات حالا گوگل خود دست به‌کار شده و بر روی دو ساعت هوشمند کار می‌کند.

0

گوگل در کنفرانس Google I/O امسال نسخه دوم سیستم‌عامل اندروید ور را معرفی کرد که به رابط کاربری جدید متریال، اپلیکیشن‌های مستقل، صفحه‌ساعت‌های پیشرفته‌تر، کیبورد مجازی و امکانات بیشتر تندرستی و ورزشی مجهز بود. حالا طبق شایعات دو ساعت هوشمند اندرویدی جدید این شرکت شاید از خانواده نکسوس در راه هستند.

android-wear-2

همان‌طور که می‌دانید نام رمز نکسوس‌های گوگل همیشه از موجودات دریایی است و این دو ساعت هم فعلاً با نام‌های Angelfish و Swordfish شناخته می‌شوند. ظاهراً مدل اول بزرگ‌تر و با اتصالات بیشتر و مدل دوم کوچک‌تر و ارزان‌تر خواهد بود.

moto-360-2nd-gen

Angelfish – فرشته ماهی

این ساعت قرار است از نظر گرد بودن صفحه شبیه به موتو 360 باشد. ظاهر ساعت قرار است ترکیبی از ساعت‌های شیک و ورزشی بوده و سه دکمه فیزیکی یکی در وسط لبه سمت راست و دو دکمه دیگر در بالا و پایین آن قرار خواهند گرفت. سایر مشخصات این ساعت به شرح زیر است:

  • ضخامت 14 میلی‌متری (مانند LG Watch Urbane)
  • قطر 42.5 میلی‌متری بدون نوار مشکی رنگ پایین صفحه
  • رنگ خاکستری تیره مات که ممکن است تیتانیوم خوانده شود
  • اتصالات GPS، LTE و حسگر ضربان قلب

Swordfish – شمشیرماهی

pebble-time-round

این ساعت هوشمند کمی کوچک‌تر بوده و از نظر شکل ظاهری به ساعت Pebble Time Round شبیه است. دکمه‌های این ساعت متفاوت بوده و البته خبری از حاشیه داخلی صفحه مانند Pebble نیست. در سمت راست ساعت تنها یک دکمه قرار داشته و ضخامت ساعت نیز 10.6 میلی‌متر خواهد بود.

همان‌طور که اشاره شد این ساعت به اتصالات GPS یا LTE مجهز نبوده و اما ممکن است با حسگر ضربان قلب عرضه شود. این ساعت برخلاف مدل بزرگ‌تر از بند قابل تعویض Mode گوگل برخوردار است که پیش از این رونمایی شده بود.

هر دو ساعت قرار است با دستیار صوتی جدید گوگل امکانات Google Now را بسته به زمان، مکان و فعالیت برای کاربر فراهم کنند. از آن‌جا که ساعت‌های هوشمند گوگلی هنوز آن‌قدرها که باید محبوب نشده‌اند شاید گوگل این‌بار خود دست‌به‌کار شده تا توسعه‌دهندگان و سایرین را نیز بیشتر به سوی ساعت‌های هوشمند تشویق کند.

GSMArena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.