اپ‌نت: بازگشت VLC مدیاپلیر محبوب، مشهور و قدرتمند

اپلیکیشن VLC یک اسم آشنا در سیستم‌های پخش فایل‌های صوتی و تصویری است که احتمالاً آن را می‌شناسید. اکنون نسخه جدید VLC for Android با قابلیت پخش فایل‌های شما با فرمت‌های مختلف در گوشی و یا تبلت برای اندروید، iOS و ویندوز عرضه شده است.

0

این مدیاپلیر جدید قادر است انواع فرمت‌های تصویری و صوتی مانند MKV، MP4، MOV، OGG، FLAC، TS، M2TS و WAV را پخش کند. ابتدا برای پخش آهنگ‌ها و ویدئوهایتان باید گزینه refresh را انتخاب کنید تا فایل‌ها در اپلیکیشن لود شوند. به این ترتیب تمامی فایل‌هایی که قابل اجرا با VLC هستند در اپلیکیشن ظاهر می‌شوند.

در بخش Directories مسیرهایی که از آن ویدئوها و آهنگ‌ها آورده می‌شوند را می‌توانید انتخاب کنید که شامل حافظه‌های داخلی و جانبی دیوایستان می‌شود. قسمت جذاب این اپ در قسمت Local Network است که به کمک شبکه می‌توانید به سیستم‌های خانگی و یا سایر گوشی‌ها متصل شوید و از طریق وای‌فای از فایل‌های صوتی و تصویری آن‌ها استفاده کنید و یا با گزینه Stream می‌توانید استریم‌های زنده ویدئویی شبکه‌ها و وب‌سایت‌های مختلف را با دارا بودن آدرس مستقیماً تماشا کنید.

vlc-android-1

تمامی فایل‌هایی که با روش‌هایی که گفته شد در این اپلیکیشن پخش شدند در قسمت History ذخیره می‌شوند و در صورت لزوم مورد استفاده مجدد قرار می‌گیرند.  در هنگام پخش ویدئو با سوایپ به بالا و پایین در قسمت راست صفحه صدا و در قسمت چپ صفحه میزان نور و روشنایی قابل تنظیم است. توانایی VLC در پیدا کردن و دانلود خودکار زیرنویس در هنگام پخش ویدئو از جذابیت‌های دیگر این اپلیکیشن قدرتمند به شمار می‌رود که می‌توانید زبان آن را در تنظیمات اپ انتخاب کنید.

vlc-android-3

در قسمت تنظیمات اپلیکیشن شما می‌توانید مسیر جستجو برای بارگذاری فایل‌ها را انتخاب کنید؛ ویژگی شتابدهنده سخت‌افزاری یا نرم‌افزاری را فعال کنید و حتی قابلیت ادامه پخش ویدئو در پس‌زمینه را نیز در اختیار خواهید داشت. تنظیمات دیگر شامل قابلیت‌های چرخش صفحه و فعال یا غیرفعال کردن تاریخچه نمایش است.

vlc-android-2

گزینه Extra Setting شامل تنظیمات تخصصی‌تری است.  در بخش Interface تنظیمات رابط کاربری اپ مثل تم مشکی رنگ، ویژگی Android TV، نمایش کاور آهنگ در صفحه قفل، انتخاب زبان زیرنویس، میزان روشنایی هر ویدئو، شناسایی هدست و پخش مجدد ویدئو از ابتدا یا ادامه قابل تنظیم خواهند بود.

VLC-iOS

VLC از تمامی پردازنده‌های ARMv6، ARMv7، ARMv8، MIPS و x86 پشتیبانی خواهد کرد و از توان همه هسته‌های استفاده می‌کند. در صورتی که ویدئو دارای چند صدای متفاوت و زیرنویس مجزا باشد می‌توانید آن‌ها را به دلخواه انتخاب کنید و حتی یک اکوالایزر صدا نیز برای تنظیمات دقیق‌تر فرکانس‌های مختلف صدا وجود دارد.

VLC Media Player را می‌توانید به رایگان برای اندروید، iOS و ویندوزفون دانلود کنید.

appnet-google-play

appnet-farsroid

appnet-app-store

appnet-windows-store

 

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.