گوگل حالا متن آهنگ‌ها را مستقیماً در نتایج جستجو نشان می‌دهد

اگر در گوگل اسم فیلم، دارو، شخص مهم، کشور و خیلی از موارد دیگر را بنویسید، مستقیماً در نتایج جستجوی خود توضیحاتی مختصر درباره‌ی آن خواهید دید. اما درباره‌ی متن آهنگ‌ها تا کنون چنین قابلیتی وجود نداشت.

0

تا به حال فکر کرده‌اید که چرا گوگل متن آهنگ‌ها را بر خلاف خیلی از چیزها، مستقیماً در نتایج جستجوی خود نشان نمی‌دهد؟ دلیل این موضوع این بوده که اصولاً هر سایتی اگر بخواهد متن آهنگ‌ها را قرار دهد، قانوناً باید مبلغی را به صاحب اثر پرداخت کند و گوگل تا کنون چنین مجوزی نداشته است.

اما حالا گوگل با LyricFind قراردادی بسته که بر اساس آن حالا می‌توانید با اضافه کردن کلمه lyric به انتهای نام هر آهنگ، قسمتی از متن آن ترانه را مستقیماً در نتایج جستجوی گوگل ببینید. البته برای دیدن ادامه‌ی آن باید به Google Play Music بروید. مزیت این اتفاق این است که حالا هم وقت کمتری صرف می‌کنید هم اگر از اینترنت موبایل استفاده می‌کنید، حجم دیتای کمتری هدر خواهید داد و دیگر نیازی نیست با استفاده از بعضی روش‌های مختص ایران، به سایت‌های مخصوص متن آهنگ بروید!

البته این قابلیت فعلاً فقط برای ایالات متحده فعال شده؛ ولی از آن‌جایی که LyricFind یک سرویس بین‌المللی‌ست، احتمالاً طولی نخواهد کشید که ما هم بتوانیم از این مزیت استفاده کنیم. مسلماً این قابلیت تنها برای آهنگ‌هایی که در LyricFind وجود دارند به درد می‌خورد و ممکن است نتوانید متن هر آهنگی را به این روش ببینید.

AndroidAuthority

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.