پتنت‌های جدید سامسونگ به تغییر شکل دکمه Home و جایگیری حسگر اثر انگشت در پشت اشاره دارد

سامسونگ از معدود تولیدکننده‌های گوشی‌های اندرویدی است که کماکان به استفاده از دکمه Home فیزیکی اصرار دارد. پتنت‌های جدید ثبت شده توسط این شرکت نشان می‌دهد که سامسونگ احتمالاً شکل این دکمه را تغییر داده و حسگر اثر انگشت را نیز در پشت گوشی‌هایش قرار خواهد داد.

0

شواهد فاش کرد که وقتی سامسونگ اولین گوشی گلکسی اس را طراحی می‌کرد آیفون 3GS را به عنوان الگوی خود قرار داده و برخی ویژگی‌های نرم‌افزاری (مثل چیدمان آیکن‌ها و طراحی آن‌ها) و همچنین سخت‌افزاری مثل دکمه فیزیکی Home را از این گوشی محبوب الهام گرفت. با وجود این‌که با محکوم شدن سامسونگ در دادگاه در پی افشای اسناد محرمانه این شرکت، طراحی نرم‌افزاری و سخت‌افزاری گلکسی‌های بعدی تغییر قابل توجهی کرد اما دکمه Home کماکان سر جای خود مانده است.

samsung-patent-1

طبق پتنت‌های ثبت شده‌ای که مشاهده می‌کنید سامسونگ قصد دارد طراحی دکمه Home را تغییر دهد و احتمالاً آن را به شکل مربع یا دایره دربیاورد.  حسگر اثر انگشتی هم که اکنون در دکمه Home قرار دارد شاید به پشت گوشی منتقل شود. حسگر اثر انگشت در پشت گوشی معمولاً آنلاک کردن آن را ساده‌تر خواهد کرد اما اگر گوشی را روی میز قرار دهید مجبورید از الگو یا کلمه عبور استفاده کنید.

samsung-patent-2

حالا که طبق شایعات اپل قصد دارد سال آینده آیفون را به کلی دگرگون کند شاید سامسونگ هم مشغول آزمودن ایده‌های طراحی جدید برای گلکسی اس 8 و یا حتی گلکسی اس 9 باشد.

phoneArena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.