بر اساس گزارش‌ها، اولین گوشی هوشمند ساخته‌شده توسط گوگل امسال معرفی می‌شود

تاکنون شرکت‌های مختلفی از جمله ال‌جی، هواوی، سامسونگ، HTC و … گوشی‌هایی تحت نام کلی Nexus برای گوگل ساخته‌اند. اما ظاهراً گوگل قرار است خودش هم خط تولید تلفن همراه داشته باشد.

0

بر اساس گزارشی که روز گذشته منتشر شده، احتمالاً اولین گوشی ساخته شده توسط خود شرکت گوگل تا پایان سال جاری میلادی عرضه خواهد شد. بر خلاف گذشته که شرکت‌های مطرح تلفن همراه دستگاه‌های Nexus را برای آخرین نسخه‌ی اندروید گوگل می‌ساختند، حالا این کمپانی می‌خواهد تا حدی از اپل الگوبرداری کرده و خودش تلفن همراهی تولید کند که تمام و کمال با سیستم‌عامل متن‌باز و محبوب اندروید همگام باشد.

از مزیت‌های تلفن‌های ساخته‌شده توسط اپل این است که از آن جا که هم سخت‌افزار و هم نرم‌افزار توسط یک کمپانی ساخته شده‌اند، شاهد بیشترین هماهنگی بین این دو هستیم. به طوری که می‌بینیم آیفون‌هایی با مشخصات سخت‌افزاری ضعیف‌تر نسبت به مطرح‌ترین پرچم‌داران اندرویدی، از لحاظ کارکردی هم‌تراز آن‌ها هستند.

حالا که گوگل می‌خواهد خودش دست به ساخت گوشی بزند و آن را بیش از پیش با سیستم‌عاملش همگام سازد، باید انتظار داشته باشیم که بروزرسانی‌های اندروید برای این گوشی‌ها سریع‌تر از گذشته عرضه شوند.

رئیس گوگل، ساندر پیچای، ماه گذشته گفته بود که گوگل می‌خواهد تمرکز بیشتری بر توسعه‌ی تلفن‌همراه داشته باشد و بعد از آن بود که این شرکت، مدیر قبلی بخش موبایل موتورولا، Rick Osterloh را به ریاست بخش سخت‌افزاری گوگل برگزید. البته این به معنا نیست که گوگل دیگر از دستگاه‌های نکسوس پشتیبانی نخواهد کرد.

Phonearena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.