شاتل: در خصوص کاهش قیمت اینترنت نه مصوبه­‌ای دریافت کرده­‌ایم و نه جزییات آن را می‌­‌دانیم!

نزدیک به دو هفته است که خبرهایی در خصوص کاهش قیمت اینترنت کاربران نهایی شنیده می‌شود. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در حاشیه مراسم افطار خود با فعالان حوزه ICT خبر از کاهش 30 درصدی قیمت پهنای باند و در نتیجه کاهش 15 درصدی قیمت سرویس اینترنت کاربران نهایی داده است. حالا با این خبرها بسیاری از کاربران در انتظار کاهش هرچه سریع تر قیمت سرویس اینترنت خود هستند اما ظاهرا آن طور که شاتل به عنوان یکی از بزرگ‌ترین سرویس‌دهنده‌های اینترنتی اعلام کرده نمی‌توان به این زودی‌ها امیدوار بود.

2

احمدرضا نخجوانی، مدیرعامل شرکت اینترنتی شاتل،  اعلام کرده تا زمانی که مصوبه رگولاتوری در خصوص تغییر قیمت‌ها به شرکت‌های اینترنتی ابلاغ نشده باشد، آن‌ها نمی‌توانند در این زمینه دست به تغییراتی بزنند. او با اشاره به این که تغییر قیمت اینترنت برای کاربران نیاز به سپری کردن مراحل مشخصی دارد می‌گوید:« هر مصوبه‌ای که از سوی رگولاتوری به ما ابلاغ شود، موظف هستیم آن را به سرعت اجرا کنیم. بنابراین در این زمینه نه تنها مصوبه‌ای ابلاغ نشده که حتی ما به عنوان یک فعال در این بازار ، از کلیات و اعداد و ارقام اشاره شده در این مصوبه نیز بی خبریم.»

او در ادامه با اشاره به این که در حال حاضر شرکت‌های اینترنتی 70 درصد درآمد خود را به شرکت مخابرات و شرکت ارتباطات زیرساخت پرداخت می‌کنند، می‌افزاید:« نزدیک به دو سال و نیم پیش، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تصمیم به کاهش قیمت اینترنت برای کاربران نهایی را گرفت و در این زمینه نیز مصوبه 181 تصویب شد. در آن زمان بی‌درنگ بعد از ابلاغ این مصوبه ما تخفیف‌های مورد نظر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را برای کاربران نهایی لحاظ کردیم. با این حال با گذشت دو سال و نیم از ابلاغ این مصوبه و بر خلاف قول صریح دوستان، نتوانسته‌ایم تخفیف در بخش پهنای باند و خدمات شبکه انتقال از شرکت‌های ارتباطات زیرساخت و مخابرات ایران دریافت کنیم.»

نخجوانی با اعلام این که برای جلوگیری از تکرار این تجربه در خصوص مصوبه جدید باید همه بازیگران حوزه اینترنت از رگولاتوری گرفته تا شرکت ارتباطات زیرساخت  و شرکت مخابرات ایران به بند های مصوبه جدید احترام بگذارند، تاکید می‌کند  رگولاتوری پیش از ابلاغ مصوبه در خصوص کاهش قیمت اینترنت باید به صورت شفاف، ابهام‌های مختلف در خصوص کاهش قیمت خدمات از سوی شرکت ارتباطات زیرساخت و مخابرات را برطرف کند تا در نهایت کاربران نهایی نیز به شکل واقعی کاهش قیمت سرویس خود را دریافت کنند.

مدیرعامل شرکت شاتل در ادامه با انتقاد از برخی خبررسانی‌ها، تصریح می کند:« نمی‌توان به واسطه چند مصاحبه در خصوص کاهش قیمت اینترنت کاربران نهایی، شرکت‌های فعال در این زمینه را محکوم به کم کاری کرد.»  نخجوانی در پایان با اشاره با بازار اینترنت ایران تاکید می‌کند بازار اینترنت کشور آن قدر پر رقابت است که حتا اگر سازمان­های بالاسری هم ما را ملزم به کاهش قیمت نکند ما درصورت دریافت کاهش قیمت‌ سرویس‌های مورد نظر خود را از سوی شرکت مخابرات ایران و شرکت ارتباطات زیرساخت ، برای به دست گرفتن بازار اقدام به کاهش قیمت سرویس اینترنت خود به کاربران نهایی می‌کنیم.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. همایون می‌گوید

    جالبه افزایش قیمت که بوش بیاد در جا قیمتهارو می برن بالا ….
    تازه اینجا به اینا هم ابلاغ بشه میان چیکار می کنن :
    همراه اول
    نوترینو ++ 2 گیگ اینترنت روزانه 6 گیگ اینترنت شبانه (13 تومن )
    میاد چند گیگ میکشه رو شبانه میگه کم شده دیگه قیمتو بالا نبردیم که.
    رگولاتوری باید به این گردنکشان اعلام کنه قیمت رو توی سرویساشون مستهلک نکنند و به شکل خام ارائه و کم کنند.
    عجب مملکت مسخره ای داریم.

  2. روزبه می‌گوید

    یعنی چی ؟ هفته پیش همه جا اعلام کردن، الان همه ی سرویس دهنده های اینترنت از شاتل تا آسیاتک و های وب اظهار بی اطلاعی میکنن…