بنتلی به کمک ناسا این عکس 53 میلیارد پیکسلی را از خودروی خود ثبت کرده است

با نگاهی به تصویر بالا احتمالاً اولین چیزی که به ذهنتان می‌رسد یک نمای زیبا از پل گلدن‌گیت است. اما این تنها ظاهرا ماجراست! اگر تصویر را در اندازه اصلی دیده و روی آن زوم کنید خودروی بنتلی و لوگوی آن روی صندلی اتومبیل را هم خواهید دید!

6

همان‌طور که در تصویر متحرک زیر می‌بینید این تصویر در واقع عکسی از یک خودروی 330 هزار دلاری با نام بنتلی Mulsanne است که با زوم حتی بیشتر به لوگوی بنتلی روی صندلی این خودرو نیز خواهید رسید! بنتلی این تصویر را در وب‌سایت خود قرار داده و نوشته: «نزدیک‌تر بنگرید!»

به گفته این خودروساز برای ساخت این تصویر از 70 عکس جداگانه استفاده کرده و برای به هم چسباندن آن‌ها نیز از فناوری توسعه‌داده شده توسط ناسا استفاده کرده که پیش از این برای اتصال عکس‌های گرفته شده توسط کاوشگر کنجکاوی (Curiosity) از سطح مریخ به‌کار رفته بود. در نتیجه تصویر حاصل شامل 53 میلیارد پیکسل یا 53000 مگاپیکسلی است و به گفته بنتلی اگر بخواهید آن را چاپ کنید فضایی به اندازه یک زمین فوتبال را نیاز خواهید داشت!

بنتلی هدف از ساخت این تصویر را دقت به جرئیاتی اعلام کرده که در تمامی محصولات این شرکت وجود دارد. در حال حاضر این خودرو شش برابر بیشتر از میانگین حقوق سالانه یک آمریکایی و احتمالاً ده‌ها برابر میانگین حقوق سالانه یک ایرانی قیمت دارد!

TheVerge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

6 نظر برای این مطلب
  1. صادق می‌گوید

    احتمالا منظورتون صدها برابر حقوق یک ایرانی،چون این ماشین به نرخ پول ایران بیش از یک میلیارد تومان قیمت داره و یک میلیارد هم که گمرگ میگیره و دلال هم که بیش از سیصد میلیون سود میخاد پس در جمع این خودرو برای یک ایرانی بیش از دو میلیارد تومان در میاد که اگه حقوق میانگین ایرانی را حساب کنیم باید ده ها سال کار کنن و سرمایه هم داشته باشن تا بتونن این خودرو را بخرن ، ما ایرانی ها خیلی بدبختر از ابن حرفهان هستیم

  2. مسعود می‌گوید

    “و احتمالاً ده‌ها برابر میانگین حقوق سالانه یک ایرانی قیمت دارد”

    آقایون و خانوما
    خودش داره میگه : «میانگین»
    دوستان توجه داشته باشن وقتی میخواین میانگین بگیرین حقوق همه رو حساب میکنید و تقسیم بر تعداد میکنید، این یعنی از اون کودکِ کار که ته خیابونهای طهرون دستفروشی میکنه تا اون بابک زنجانی که معامله عرض و طلا و نفت میکنه، همه رو حساب کردن تقسیم بر هشتاد میلیون کردن
    بنابرین حرف طرف همچین بی منطق هم نیست
    چون بیشتر ایرانیها حقوقشون به خرید این ماشینها نمیرسه
    بیشتر ایرانیها

  3. آرام می‌گوید

    دقیقا باید مشخص کنید اون یک ایرانی کیه
    کارگری که جون میکنه و حقوق ماهیانش 800 هزار تومنه
    یا مدیری که نشسته پاش رو گذاشته رو پاش و حقوقش 1 میلیارده

  4. صبا می‌گوید

    البته نه حقوق مدیران ایرانی
    میدیرانی که ماهی 1 میلیار حقوق میگیرن (حقوق پایه + اضافه کار + پاداشی که خودشون به خودشون میدن و هراز کوفت و زهر ماری که اضافه میشه بهش)

    1. دوست‌دار امام زمان (ص) می‌گوید

      یعنی یه بحثی تو کشور مطرح می‌شه
      بعد ملت شهیدپرور بی‌ربط‌ترین چیزها رو به اون ربط می‌دهند!
      متاسفانه طوریه که مردم مجبورند در جاهای غیر خودش بحث‌ها رو مطرح کنند
      در حالی که اگر آزادی بیشتری بود خیلی از مسائل حل می‌شد

      1. ایکس باکس می‌گوید

        ملت شهید پرور
        مسئولین دزد پرور